شناسهٔ خبر: 35421341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جلسه ستاد اربعین استان عنوان شد؛

استقرار ۲۵ موکب آذربایجان شرقی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

تبریز- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی از استقرار ۲۵ موکب آذربایجان شرقی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد اربعین استان آذربایجان شرقی عصر امروز چهارشنبه با حضور استاندار آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

علی بدر شکوهی در این جلسه با اشاره به در پیش بودن حرکت عظیم پیاده روی اربعین گفت: حضور میلیونی مردم مسلمان کشورمان و مسلمانان سایر کشورها در مراسم اربعین پیام های زیادی دارد.

وی به اعزام ۷۰ هزار زائر از استان در سال گذشته به مراسم اربعین اشاره داشت و گفت: باید نهایت تلاش خود را برای خدمات رسانی مطلوب به زائران به کار گیریم.

وی از استقرار ۲۵ موکب استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۲۴ موکب در داخل مرز عراق و یک موکب نیز در مرز خسروی مستقر می شوند.

بدرشکوهی سپس گفت: امسال با توجه به لغو روادید پیش‌بینی می‌کنیم تعداد زائران استان به ۱۲۰ هزار نفر برسد. در فرصت باقی‌مانده باید برای رفع نواقص و تسهیل حضور زائران در مراسم اربعین تلاش کنیم.

ثبت‌نام ۲۰ هزار زائر در سامانه سماح

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از ثبت‌نام ۲۰ هزار زائر در سامانه سماح خبر داد.

امیر روحی ملکی همچنین گفت: ثبت‌نام زائران در این سامانه اجباری است.

لازم به توضیح است که در این جلسه گزارش عملکرد کمیته‌های مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه، زیرساخت‌ها، فرهنگی و آموزشی، حمل و نقل و امداد و نجات ارائه شد.

نظر شما