شناسهٔ خبر: 35421277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ارتش یمن: متجاوزان خواهان امنیت تاسیسات نفتی و برج‌های شیشه‌ای، یمن را ترک کنند

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ضمن درخواست از متجاوزان برای توقف تجاوزاتشان علیه ملت یمن به امارات و عربستان سعودی هشدار داد که «اگر به دنبال امنیت تاسیسات و سلامت برج‌های شیشه‌ای خود هستید، یمن را ترک کنید».

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب در یک نشست خبری در صنعاء در خصوص آخرین جزئیات مربوط به حملات پهپادی اخیر به پالایشگاه‌های شرکت نفتی آرامکو تحت عنوان عملیات «توان بازدارندگی ۲» سخنرانی کرد.

به گزارش شبکه خبری المسیره، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که «نیرو‌های ما قادر به ساخت و تولید پهپاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند».

یحیی سریع در ادامه اعلام کرد که «هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آرامکو پس از رصد دقیق هوایی صورت گرفت».

وی در واکنش به ادعای دیروز وزیر انرژی عربستان سعودی درباره بازگشت روند عادی تولید نفت عربستان گفت که «خسارت‌های وارده به آرامکو خیلی بزرگتر از آن چیزی است که مقامات سعودی آن را عنوان کردند».

سریع خاطرنشان کرد، عملیات «توان بازدارندگی ۲» با حملات پهپادی صورت گرفته که اسناد و مدارک مربوط به آن را امروز برای اولین بار رونمایی خواهیم کرد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد که «پهپاد‌های جدید یمن قادر به حمل چهار راکت مجهز به کلاهک خوشه‌ای هستند».

وی بار دیگر به کشور‌های متجاوز به یمن و در راس آن عربستان و امارات هشدار داد که «در پاسخ فوری به تجاوزات دشمن درنگ نخواهیم کرد».

سرتیپ یحیی سریع ادامه داد: «به امارات می‌گوییم که فقط انجام یک عملیات ما، هزینه سنگینی را برای شما به همراه خواهد داشت و از آن به شدت پشیمان خواهید شد».

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن به صراحت به ابوظبی هشدار داد که «برای نخستین بار اعلام می‌کنیم، برای حمله به امارات به خصوص دبی و ابوظبی، ده‌ها هدف در بانکی اهدافی خود در اختیار داریم».

وی در ادامه این نشست خبری خواستار توقف حملات ائتلاف سعودی شد و خطاب به متجاوزان گفت: «دست از تجاوزات و محاصره خود علیه یمن بردارید، تا در امان بمانید».

یحیی سریع با بیان اینکه «یمن امروز قوی‌تری و محکم‌تر از هر زمان دیگر است»، افزود: «به کشور‌های متجاوز می‌گوییم که اگر امنیت و سلامت تاسیسات و برج‌های شیشه‌ای خود را می‌خواهید، یمن را ترک و به حال خودش بگذارید».

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن خطاب به اماراتی‌ها گفت که «اکنون باید بیش از هر زمان دیگری، هشدار‌های ما را جدی بگیرید».

یحیی سریع خاطر نشان کرد: «دیگر خون یمنی‌ها هدر نخواهد رفت و کودکان ما به دلیل محاصره یمن نخواهند مُرد».

نظر شما