شناسهٔ خبر: 35421248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی:

موکب های آذربایجان شرقی برای استقرار درمراسم اربعین آماده می‌شوند

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به در پیش بودن حرکت عظیم پیاده روی اربعین گفت: موکب های آذربایجان شرقی برای استقرار درمراسم اربعین آماده می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین استان آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد اظهار داشت: مشارکت مردم رکن اصلی در مراسم اربعین است.

وی با بیان اینکه زمان کمی تا برگزاری مراسم اربعین داریم و در ستاد ویژه ی اربعین استان کمیته های مختلف برنامه های خود را ارائه داده اند، گفت: در فرصت باقی‌مانده باید برای رفع نواقص و تسهیل حضور زائران در مراسم اربعین تلاش کنیم.

وی افزود: امیدواریم که با هماهنگی و تلاش‌های همه مسئولان و کمیته‌های ستاد اربعین، امسال شاهد برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این مراسم باشیم.

پورمحمدی ابراز داشت: ظرفیت خودجوش مردمی در ایام اربعین، در مقاطع دیگر مانند حادثه سیل در اوایل امسال، زمینه مناسبی برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم کرد.

وی با بیان اینکه حضور میلیون‌ها زائر در این مراسم قطعا مشکلاتی را هم به همراه خواهد داشت، ادامه داد: باید برای به حداقل رساندن این مشکلات تلاش شود. البته مراسم اربعین یک حرکت مردمی است و باید مردمی بماند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بی‌تردید مشارکت مردم در برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین، یک اصل انکارناپذیر است، گفت: با توجه به اینکه این مراسم در کشور عراق برگزار می‌شود لازم است زائران اعزامی از کشورمان قوانین و حقوق این کشور را رعایت کنند.

وی ادامه داد: باید مراقب بود تا فرصت سوءاستفاده برای بدخواهان فراهم نشود.

وی بر اطلاع‌رسانی از اقدامات ستاد اربعین و نحوه ثبت‌نام و اعزام زائران نیز تاکید داشت و گفت: دولت نقش تسهیل‌گری در پیاده روی اربعین دارد و باید نقش مشارکت‌های مردمی پررنگ‌تر شود.

نظر شما