شناسهٔ خبر: 35421213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

رهبر انقلاب در مراسم تقدير از مهمان‌نوازي موکب‌داران عراقي و خادمان راهپيمايي اربعين:

راهپيمايي عظيم اربعين نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامي است

صاحب‌خبر -

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري ، رهبر انقلاب اسلامي رفتار و کرامت اسلامي و عربي مردم عراق در ميهمان نوازي از زائران اربعين را بي نظير و بر مبناي عشق حسيني دانستند و افزودند: از صميم قلب و از طرف ملت ايران از همه شما موکب‌داران که در ايام اربعين، کرامت و مودت را در بالاترين حد بروز مي‌دهيد و از همه ملت بزرگ عراق و از مسئولان دولت آن که با تأمين امنيت، زمينه‌هاي اين حرکت عظيم را فراهم مي‌کنند، و از علما و مراجع عظام عراق، تشکر مي‌کنم.

امام حسين(ع) و معرفت حسيني جهاني شده است

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه توفيق ميهمان نوازي از زائران حسيني يک نعمت و رحمت الهي است که بايد قدر آن دانسته شود، خاطرنشان کردند: عشق به امام حسين(ع) موضوعي استثنايي است که در طول تاريخ نظير نداشته و نخواهد داشت و حرکت و اجتماع عظيمي که هر سال به مناسبت اربعين در عراق بخصوص در مسير نجف به کربلا شکل مي گيرد، اکنون ابعاد بين المللي پيدا کرده و امام حسين(ع) و معرفت حسيني جهاني شده است.

ايشان افزودند: دنياي امروز که گرفتار ظلم و فساد و پَستي شده است، به‌شدت نيازمند معرفتِ آزادگي حسيني است و اگر امام حسين(ع) به درستي معرفي شود، در واقع اسلام و قرآن معرفي شده است.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه منطق و پيام امام حسين(ع) نجات‌بخش دنيا از حاکميت جبهه کفر و استکبار خواهد بود، گفتند: منطق امام حسين(ع)، منطق دفاع از حق و ايستادگي در مقابل ظلم و طغيان و گمراهي و استکبار است و جوانان دنيا و ملتهاي بي غرض، امروز تشنه و نيازمند اين منطق هستند و حرکت عظيم راهپيمايي اربعين مي تواند معرفت و منطق حسيني را به دنيا معرفي کند.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه راهپيمايي اربعين روز به روز جهاني تر خواهد شد، اين راهپيمايي بزرگ را تجلي جوشش خون امام حسين(ع) و تجلي پيام عاشورا بعد از 1400 سال دانستند و خاطرنشان کردند: امام حسين(ع) فقط مختص شيعيان نيست بلکه متعلق به همه مذاهب اسلامي اعم از شيعه و سني و متعلق به انسانيت است و به همين علت ما شاهد حضور غيرمسلمانان نيز در راهپيمايي اربعين هستيم.

ايشان افزودند: در شرايطي که دشمنان اسلام از همه ابزارها و وسايل و از تمام امکانات مالي و مادي خود براي مقابله با امت اسلامي استفاده مي کنند، خداوند متعال راهپيمايي اربعين را ناگهان اينگونه عظمت و جلوه مي دهد و در واقع آن را به عنوان يک آيت عظما و نشانه اي بزرگ از پيروزي نهايي جبهه حرکت حسيني بر جبهه کفر و استکبار به نمايش مي گذارد.

راهپيمايي اربعين مي تواند زمينه ساز تحقق «تشکيل تمدن عظيم و نوين اسلامي» باشد

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر لزوم غناي روزافزون معنوي و فرهنگي راهپيمايي اربعين، اهل فکر و فرهنگ را به برنامه ريزي براي اين حرکت عظيم دعوت کردند و گفتند: راهپيمايي اربعين مي تواند زمينه ساز تحقق هدف نهايي امت اسلامي يعني «تشکيل تمدن عظيم و نوين اسلامي» باشد و بر همين اساس بايد پيوندهاي مستحکم ميان مسلمانان اعم از شيعه و سني و مليت ها و اقوام مختلف، در اين راهپيمايي بيشتر شود.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: اگر ظرفيت هاي بي‌شمار ملتهاي اسلامي در غرب آسيا و شمال افريقا، به يکديگر پيوند بخورند و در عمل خود را نشان دهند، آن هنگام معني واقعي عزت الهي و تمدن عظيم اسلامي براي جهانيان آشکار خواهد شد.ايشان با اشاره به بيداري ملتهاي اسلامي، ملت بزرگ عراق را برخوردار از عزت، فرهنگ و عزم و اراده والا خواندند و افزودند: جوانان عراقي در قضاياي سالهاي اخير قدرت خود را نشان دادند و با فتواي مرجعيت معظم عراق توانستند توطئه بزرگ داعش و تکفيري ها را خنثي و از ملت و کشورشان در مقابل توطئه جهاني ايجاد جنگ داخلي، محافظت کنند.

پيوند دهنده دو ملت ايران و عراق، ايمان به خداوند متعال و محبت اهل بيت عليهم السلام و عشق به امام حسين (ع) است

رهبر انقلاب اسلامي دو ملت ايران و عراق را، دو ملتي توصيف کردند که جان و دل آنها به يکديگر متصل است و گفتند: دشمنان تلاش زيادي براي ايجاد تفرقه ميان دو ملت انجام دادند اما به لطف الهي نتوانستند و از اين پس هم نخواهند توانست، زيرا عامل اصلي پيوند دهنده دو ملت ايران و عراق، ايمان به خداوند متعال و محبت اهل بيت عليهم السلام و عشق به امام حسين (ع) است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به چهل سال توطئه و تهديد و تحريم امريکا و دنباله ها و مزدورانش بر ضد ملت ايران، خاطرنشان کردند: برغم همه اين توطئه ها و به کوري چشم آنها، جمهوري اسلامي ايران از يک نهال نحيف، اکنون به يک درخت تناوري تبديل شده که ثمرات و ميوه هاي آن روز به روز در حال گسترش است.

ايشان در پايان با اشاره به شعارهاي حضار براي نابودي امريکا و رژيم صهيونيستي، تأکيد کردند: با لطف و فضل الهي، اين شعارها در آينده نه چندان دور محقق، و امت اسلامي بر دشمنان خود پيروز خواهد شد.

نظر شما