شناسهٔ خبر: 35421148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بخاری‌های نفتی از مدارس گیلان جمع‌آوری شود

استاندار گیلان گفت: تمامی بخاری‌های نفتی در سطح مدارس مناطق مختلف استان گیلان باید جمع‌آوری شده و تمهیداتی اتخاذ شود تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: نیروی انسانی از مهم‌ترین ارکان توسعه جامعه است از این رو آموزش و پرورش نیز از اصلی‌ترین ارکان تقویت نیروی انسانی جامعه نامبرده می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به نقش و جایگاه آموزش و پرورش در توسعه کشور و فرهنگ‌سازی گفت: نهاد بزرگ و مؤثر آموزش و پرورش باید بتواند وظایف و رسالت خود در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر برای جامعه به بهترین نحو انجام دهد.

زارع با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید کوشش کنند و با نگاه و هدف توسعه‌ گیلان حرکت و اقدام کنند تصریح کرد: در سال‌های گذشته پروژه‌هایی برای این استان تعریف شد که برخی از آنها نیمه تمام مانده که باید با اختصاص اعتبارات لازم این پروژه‌ها را به اتمام رساند.

وی با اشاره به حل مشکلات سخت‌افزاری آموزش و پرورش افزود: باید توجه داشته باشیم که برای حل و کاهش مشکلات آموزش و پرورش خصوصاً مشکلات سخت‌افزاری این دستگاه نیازمند تعامل و مشارکت بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی هستیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان، آموزش و پرورش را رکن مهم توسعه استان دانست و تأکید کرد: سهم مشارکت خیرین و بخش‌ خصوصی که در مناطی مختلف در راستای هوشمندسازی مدارس گام جدی و مؤثر بر می‌دارند بسیار اهمیت دارد و این پروژه‌ها با هر مبلغ ریالی ارزشمند است.

استاندار گیلان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید عنوان کرد‌: کیفیت و عملکرد آموزش و پرورش در استان باید ارتقاء یابد و این سخن به این معنی نیست که از کیفیت فعلی ناراضی باشیم بلکه معتقدم که برای افزایش کیفیت باید از خلاقیت و نوآوری در این عرصه بیشتر بهره ببریم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی، مهارتی و کاردانی باید تقویت شود و دولت هم نگاه ویژه به این آموزش‌ها دارد گفت: دولت با وجود محدودیت‌های مالی و منابعی موجود، دستورالعمل نحوه الگوی مصرف آب، برق و گاز مدارس را ابلاغ کرد‌ که عوامل مدرسه نیز باید بتوانند الگوی مصرف برق را رعایت کنند.

زارع به ضرورت جمع‌آوری تمام بخاری‌های نفتی در سطح برخی مدارس مناطق مختلف استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: مساله جمع‌آوری تمام بخاری‌های نفتی باید به شکل جدی پیگیری و اقدام شود تا شاهد حادثه تلخ در مدارس نباشیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما