شناسهٔ خبر: 35421078 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

راه‌کارهای تبلیغاتیِ تقویت تولید ملی در شرایط تحریم بررسی شد

دومین میزگرد تخصصی"تبلیغات در دوران تحریم" به‌منظور بررسی فضای حاکم بر تبلیغات در شرایط تحریم و اثرات آن در تولید و فروش کالا و خدمات برگزار و بر نقش هم افزای تولیدکنندگان، فعالان تبلیغات و دولت در تقویت تولیدات داخلی تاکید شد.

صاحب‌خبر - به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در این میزگرد تخصصی، ضمن تبیین فرصت­ ها و تهدیدهای موجود، "تسهیل فضای کسب و کار، بهره گیری از فرصت­های ایجاد شده در این فضا، تقویت و توسعه برندهای موجود و توجه به افزایش صادرات کالا و خدمات به کشورهای دیگر" مورد تأکید نمایندگانی از صنوف تولیدکننده، صاحبان کسب و کارهای تبلیغاتی و کانون ­های آگهی و تبلیغاتی، قرار گرفت.احسان اله حجتی مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در این میزگرد با اشاره به برنامه های این دفتر برای توسعه ظرفیت های تبلیغاتی موجود در مسیر رونق تولید و اشتغال، گفت: کمک به افزایش صادرات کالا از طریق توسعه ظرفیت های تبلیغاتی شرکت های داخلی در خارج، تغییر شرایط و استفاده از رسانه های ارزان تر، انتقال مفاهیم جدید و به روز در این حوزه و تقویت نقش حمایتی دولت در این عرصه از جمله فعالیت هایی است که در این دوره به آن ها پرداخته می شود.بنابر این گزارش، خلق فرصت‌های مناسب برای سرمایه­گذاران و صاحبان صنایع داخلی در راستای رشد و توسعه و افزایش کیفیت کالاهای تولیدی کشور، نقش حمایتی دولت برای تسهیل و تسریع حضور جهانی، تقویت برندها در داخل و خارج کشور و برطرف کردن برخی محدودیت­ ها در این مسیر برای کاهش اثرات تحریم ها از جمله مباحث مطرح شده نمایندگان شرکت های حاضر در این میزگرد تخصصی بود.شایان ذکر است؛ برگزاری این میزگرد­ها با هدف چابک ­سازی در تصمیم‌گیری­ ها و هم ­افزایی بخش­ های دولتی، تولیدی و تبلیغاتی و ایجاد چارچوب­ ها و بسترهای لازم در بخش­ های دولتیِ ذیربط برای انجام هماهنگی ­های حمایتی و تشویقی، تأکید بر نقش ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت فرهنگ استفاده از برندها و کالا و خدمات داخلی در افکار عمومی" از دیگر نکات مطرح شده در این جلسه بود.کارگروه تخصصیِ تبلیغات، یکی از کارگروه های تخصصی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی است که با هدف اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی و تحقق اهداف اشتغال زایی، اقدامات ضد تحریمی، تقویت اقتصاد ملی و تولید ثروت در این حوزه تشکیل شده است.

نظر شما