شناسهٔ خبر: 35420966 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

قوه قضائیه دست استمداد به سوی مردم و نخبگان دراز می کند

معاون اول قوه قضائیه گفت : دشمن همه تبلیغات و هزینه ها در برابر پدیده جدیدی که به خون امام حسین (ع) وانقلاب اسلامی شکل گرفته ، سردرگم و شکست خورده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمانشاه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژە‌ای پیش از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه رؤسای کل پیشین و جدید دادگستری استان کرمانشاه که در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تبلیغات گسترده مستکبران در خصوص شکست‌ناپذیری‌شان، اظهار داشت: ستاره قدرت‌های استکباری رو به افول است.

معاون اول رئیس قوه قضائیه با اشاره به حمله پهپادی اخیر یمن به عربستان، افزود: به برکت اسلام ناب و خون شهدای کربلا و مجاهدت پیروان اباعبدالله (ع)، طلسم قدرت دشمنان باطل شده است.

وی تصریح کرد: دشمن علی‌رغم همه تبلیغات و هزینه‌ها در برابر پدیده جدیدی که به خون امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی شکل گرفته، سردرگم بوده و شکست خورده است.

اژه‌ای گفت: اگر نیروهای مسلح و تکیه بر دانش و جهاد و همت آنان و مردم نبود دشمن صدبار به ما حمله کرده بود، ولی اکنون جرأت این کار را ندارد و کشور ما در یکی از بهترین شرایط امنیتی دنیا بسر می‌برد.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد یک فشار حد‌اکثری به اقتصاد و معیشت مردم است تا مردم را از نظر اقتصادی فلج کرده و صبر آنان را لبریز کند تا بتواند در جامعه شکاف ایجاد کند.

اژه‌ای تاکید کرد: با هدایت مقام معظم رهبری، همت مردم و مسؤولان از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد و این تهدید دشمن را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

معاون اول قوه قضائیه، هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن و اذناب و جنود آن در داخل کشور، تمرکز بر روی مسائل اقتصادی، توجه به کشاورزی و صنعت، پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها همچون زمان جنگ تحمیلی را از جمله راهکارهای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن عنوان کرد.

* دست استمداد به سوی همه مردم و نخبگان دراز می‌کنیم

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی، آب‌ و هوایی، تاریخی و گردشگری استان کرمانشاه، از نرخ بالای بیکاری در استان انتقاد کرد و بر لزوم پرداختن به مسائل اصلی و نیز بررسی و اولویت‌بندی مسائل استان تأکید و بیان کرد: خیلی از مشکلات را می‌توان در خود استان با همکاری مسؤولان حل کرد.

اژه‌ای با اشاره به برنامه جدید رئیس قوه قضائیه و تأیید کلیات آن توسط مقام معظم رهبری، اعلام کرد: دست استمداد به سوی همه مردم و نخبگان دراز می‌کنیم.

معاون اول دستگاه قضا رسیدگی سریع به مشکلات مردم ( عدم اطاله دادرسی) وکم کردن پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها از طریق صلح و سازش را از مواردی دانست که کارکنان این قوه باید بر روی آن تمرکز کنند.

وی ضمن تأکید بر مبارزه با فساد موضوعات مربوط به زمین، مشکلات مربوط به بانک‌ها، توهین و نزاع، مسائل خانوادگی همچون مهریه، نفقه و برخی تعهدات مالی را منشأ بیشترین پرونده‌های قضایی خواند که باید با صلح و سازش و از طریقی غیر از دادگاه و حکم قضایی حل فصل شود.

محسنی اژه‌ای آمار احکام صادره مخالف بین شرع و پرونده‌های نقضی را زیاد دانست و خواستار آسیب‌شناسی و رفع اشکال در این حوزه شد تا کار قضات کمتر شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از اقدامات رئیس کل پیشین دادگستری استان از رئیس جدید خواست از نظرات و مشورت همه نخبگان و مدیران استان استفاده بکند و در رفع مشکلات زیرمجموعه خود و صیانت از آنان بکوشد و نگذارد شیطان‌صفتان در مجموعه‌اش نفوذ بکنند.

نظر شما