شناسهٔ خبر: 35420961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر کل امور مالیاتی قزوین:

مبارزه با پولشویی و سوءاستفاده از کارت های بازرگانی در دستور قرار دارد

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین گفت: مبارزه با پولشویی و سوءاستفاده از کارت های بازرگانی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرکل امور مالیاتی قزوین روز چهارشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، گفت: بیش از ۵۰۰ نفر در این پرونده‌ها مورد پیگرد قضایی هستند و تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال از این مبلغ وصول شده است.

مصطفی پورامیدی افزود: رقم اصلی مطالبات مالیاتی در این پرونده‌ها هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال بوده که به علت انباشت بدهی و جرائم افزایش یافته و پرونده‌های آن به دستگاه قضایی ارسال شده است.  

وی مبارزه با فرار مالیاتی، پولشویی و سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی را از مهمترین وظایف اداره کل مالیاتی دانست و اظهار داشت: لازم است که کارگروه ویژه‌ای متشکل از قضات، نمایندگان اداره کل اطلاعات، گمرک، بانک مرکزی، صنعت و معدن و نماینده سازمان امور مالیاتی در استان پیگیر این موارد باشند و شعبه‌ای قضایی خاصی نیز برای آنها تشکیل شود.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی در هنگام صدور کارت بازرگانی باید دقت کند که اهلیت افراد احراز شود تا هرکسی نتواند به راحتی این کارت‌ها را دریافت کرده و مرتکب فرار مالیاتی شوند.

 

 

 

 

نظر شما