شناسهٔ خبر: 35420921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

روایت ابطحی از تابلوی ورودی شهر احمدی‌نژاد/ طرح دوباره شفافیت آرا در مجلس/ جوانی که برای شبنم نعمت‌زاده وثیقه گذاشته کیست؟

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

روایت ابطحی از تابلوی ورودی شهر احمدی‌نژاد

سیدمحمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در کانال تلگرامی خود نوشت: «چندی پیش با اتومبیل به سمت مشهد می رفتم. استان کوچک سمنان دو رییس جمهور تقدیم ایران کرده است ، احمدی نژاد و روحانی. کلا استان تحفه پروری است ، آقای احمدی نژاد اهل آرادان وآقای روحانی اهل سرخه هستند. قدیم ها در دوره آقای احمدی نژاد، تابلویی در ورودی شهر آرادان زده بودند که نوشته بود به آرادان ، شهر دکتر احمدی نژاد خوش آمدید ، کار بدی نبود. الان هم دم دروازه ورودی سرخه تابلویی هست که نوشته به سرخه، شهر دکتر روحانی خوش آمدید.

ای کاش دم دروازه وررودی اردکان و رفسنجان و قزوین و حتی همدان تابلویی بود که نوشته بودند به زادگاه خاتمی و هاشمی و رجایی و بنی صدر خوش آمدید ، بالاخره یک دوره ای هر کدامشان بعد انقلاب رییس جمهور بوده اند.اما بعد از آمدن دولت جدید تابلوی آرادان محل تولد دکتر احمدی نژاد عوض شده، تا اینجاش باز هم مهم نیست. کار زشت این است که تابلو زده اند که به آرادان خوش امدید و به شکل بچه گانه ای کنار تابلوی شهر آرادان عکس دکتر روحانی را روی تابلوی شهر آرادان زده اند.

شاید در نگاه عادی موضوع مهمی نباشد. اما در نگاه اخلاقی بسیار مهم است ، این کار طبعا به معنای دهن کجی بچه گانه به احمدی نژاد است. من به هزاران دلیل همیشه منتقد احمدی نژاد بوده ام. اما این کار به ضرر احمدی نژاد نیست ، دهن کجی به اخلاق مدیریتی است. حتما دکتر روحانی در این کار نقشی نداشته است ، رده های بعدی هم احتمالا این کار را نکرده اند. اما آسیب این تملق های تهوع آور به دکتر روحانی و نظام سیاسی کشور بر می گردد.

پیامبر به همین دلیل می گفت "احْثُوا فِی وُجُوهِ الْمَدَّاحِینَ التُّرَاب"(به صورت متملقان خاک بپاشید.) دفتر رئیس جمهور برای حفاظت از حرمت اجتماعی رییس جمهور باید هرچه سریعتر دستور دهد عکس دکتر روحانی را از روی تابلوی ورودی شهر آرادان، محل تولد احمدی نژاد بردارند. یقینا فردای پایان کار دکتر روحانی، و احتمالا توسط همان شخص که عکس روحانی را بالای شهر آرادان زده است، تابلوی شهر سرخه را با عکس رییس جمهور بعدی می گذارند.

فرهنگ تملق، و دورویی و ریا کاری آفت بزرگی برای انقلاب است ، اولین دوره ای که مجلس شورای اسلامی می خواست افتتاح شود، همه نمایندگان خدمت امام رسیدند؛ مرحوم فخرالدین حجازی که بیشترین رای را آورده بود در مورد امام و در حضور ایشان نطقی کرد که تملق در آن بود. در همان جلسه و در ملاعام امام تنفر خود را از این تملق اعلام کردند. متملقان همیشه هستند ولی نگرانی این است که مدیران از تملق استقبال کنند.K

***

احتمال عدم حضور رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

به گزارش الف دولت آمریکا هنوز برای سفر اعضای هیات ایرانی ویزایی صادر نکرده است و همین امر  مقامات کشورمان را برای انجام این سفر با تردیدهایی روبرو کرده است.

بر این اساس اگر تا عصر امروز این مشکل برطرف نشود دولت با صدور بیانیه ای تصمیم خود را در این باره اعلام خواهد کرد .

پیشتر نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی مغایر با اصول دیپلماتیک، وزیر امور خارجه ایران را در فهرست افراد تحریم شده قرار داده بود.

***

خط و نشان تهران برای واشنگتن

در پی تلاش آمریکا برای اثبات نقش ایران در حملات به تاسیسات نفتی آرامکو، جمهوری اسلامی ایران در روز دوشنبه یادداشتی رسمی از طریق سفیر سوییس در ایران به آمریکا ارسال کرده و در آن  اعلام کرده است که حمله به آرامکو کار ایران نبوده و این موضوع  تکذیب شده است.

 در این یادداشت آمده است:  ایران در برابر هر اقدام احتمالی آمریکا علیه خود واکنش نشان خواهد داد و  اگر اقدامی علیه ایران صورت گیرد بلافاصله با پاسخ جدی و محکم ایران روبرو خواهد شد و دامنه آن محدود به منشاء تهدید نخواهد بود.

ایران همچنین چندی پیش در ارتباط با موضوع پهپاد نیز از طریق سوییس پیامی را به آمریکایی‌ها ارسال کرده بود مبنی بر این که هر گونه اقدام علیه ایران با واکنش شدید تهران مواجه خواهد شد.

از سویی دیگر، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: سیاست راهبردی ایران، کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحران‌های منطقه ای از طریق گفتگو است لیکن با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظرداشته و به شدیدترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزین باشد به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه جانبه خواهد داد.

شمخانی افزود: دفاع همه جانبه مردم ستم دیده یمن دربرابر تجاوزخارجی و کشتار بی‌رحمانه شهروندان این کشور، حق مشروع و قانونی آنها بوده و واکنشی طبیعی به بی رحمی متجاوزین است.

بیشتر بخوانید:

شمخانی: سیاست ایران کاهش تنش و اجتناب از درگیری است

***

ارتباط بانکی از طریق جایگزین سوئیفت

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: امروز خوشحالیم روابط بانکی ایران با برخی کشورها بدون استفاده از سوئیفت انجام می‌شود؛ زمانی غربی‌ها تصور می‌کردند بانک و روابط بانکی به معنای سوئیفت است و اگر زمانی کشوری را از این محروم کنند، روابط و تسهیلات بانکی برای آنها از بین خواهد رفت اما امروز جایگزین سوئیفت پیدا شده و روابط ما با روسیه و ترکیه و در آینده با کشورهای اورآسیا و دیگر کشورها می‌توانیم از این طریق، همکاری ها را تقویت کنیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: برقراری روابط تجاری و اقتصادی با استفاده از پول ملی با ترکیه و روسیه و دیگر کشورها مانند عراق می‌تواند بسیاری از مشکلات را در توسعه مناسبات از میان بردارد.

روحانی تأکید کرد: امروز در سطح جهان یک مبارزه جدی با دلار در حال شکل‌گیری است و با ادامه این روند، سلطه آمریکا بر بازارهای پولی و مالی جهانی و سیستم‌های بانکی تضعیف شده و از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

روحانی: مبارزه با دلار در حال شروع شدن است/ دشمنان منطقه از پاسخ یمنی‌ها درس بگیرند

همتی: به‌دنبال این هستیم که سوئیفت را دور بزنیم/ خیلی روی اینستکس حساب نمی‌کنیم

***

طرح دوباره شفافیت آرا در مجلس

خبرگزاری قارس مناظره‌ای میان دو نماینده مجلس درباره شفافیت آرای نمایندگان برگزار کرده است؛ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از اصولگرایان و محمدعلی وکیلی از اصلاح‌طلبان. خلاصه این مناظره، تلاش قاضی‌زاده برای اثبات ضرورت شفافیت و سعی وکیلی برای القای این مسئله که اصلاح‌طلبان از ابتدا منادی شفافیت بوده‌اند.

وکیلی در ادامه خط رسانه‌ای اصلاح‌طلبان، شفافیت را برای همه دستگاه‌ها ضروری دانسته و نیت طراحان اصولگرای این طرح را سیاسی دانسته است. از آن سو، قاضی‌زاده بر این نکته تاکید می‌کند که ایشان به عنوان نماینده مجلس موظف‌اند این امر ضروری را از خودشان یعنی مجلس آغاز کنند تا مصداق رطب‌خورده‌ای نشوند که منع رطب می‌کند.

اما آنچه در این مناظره مایه امیدواری است اظهارات وکیلی در آخر این مناظره است. وکیلی گفت: من آماده هستم در کنار آقای دکتر قاضی‌زاده و دیگر دوستان به محض اینکه مجلس شروع به کار کرد از هفته آینده این طرح را مجدد در قالبی که امکان رأی‌آوری داشته باشد به صحن بیاوریم و این غائله را این گونه پایان دهیم.

پس انشاءالله منتظر اقدام آقای وکیلی به همراه باقی اعضای فراکسیون امید برای طرح شفافیت آرای مجلس هستیم.

***

جوانی که برای شبنم نعمت‌زاده وثیقه گذاشته کیست؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: «قاضی مسعودی مقام در جریان برگزاری دادگاه خطاب به نعمت زاده در مورد علت بازداشت مجددش گفت: بازداشت شما از آن جهت صورت گرفت که بیم فرارتان می‌رفت و شخصی که برای شما سند گذاشته بود فردی متولد سال ۷۳ به نام آقای امیر بارانی بود که در دادگاه حاضر نشد، با وجود اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای شما سند گذاشت و اعلام کرد که اگر باز هم سند بخواهید در اختیار شما قرار می‌دهم، در حالی که وجود این همه سند در دست این فرد جای سوال داشت.

قاضی مسعودی مقام ادامه داد: همچنین مهلت ضمانت نامه‌های بانکی که از سوی پدر شما گذاشته شده بود رو به اتمام بود، لذا قرار بازداشت شما صادر شد.

نکته جالب توجه این است که فردی که برای شبنم نعمت زاده وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی را تأمین کرده بود، ۲۴ سال سن دارد و جای سوال است که یک جوان دهه هفتادی چگونه توانسته این مقدار وثیقه را تأمین کند.

یکی از کاربران فضای مجازی مدعی شده، سید امیر بارانی بهبهانی متولد ۱۱ دی ماه سال ۷۳ و فرزند سید معین بارانی بهبهانی مالک شرکت «معین موتور» وارد کننده پورشه است.

دیگر کاربران فضای مجازی نیز به ابهام در رابطه این پسر ۲۴ ساله با دختر وزیر اسبق پرداخته‌اند و این سوال را مطرح کرده‌اند که چه دلیلی دارد امیر بارانی اقدام به سپردن وثیقه برای شبنم نعمت زاده کند.»

 

نظر شما