شناسهٔ خبر: 35420782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بسته خبری امروز سرویس سیاسی ایلنا؛

دیدار موکب‌داران عراقی با رهبر انقلاب/ احتمال لغو سفر رئیس‌جمهور و ظریف به نیویورک/ جزئیات نامه هشدار‌آمیز ایران به آمریکا/ دستور ترامپ برای اعمال «تحریم‌های محسوس» علیه ایران اعمال / انتصاب جانشین بولتون

سفر پمپئو به عربستان و امارات با محوریت ایران، استخدام تکنسین فوریت پزشکی خانم برای اولین بار، پیش‌بینی انجام مبادلات بدون دلار با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، ابلاغ بخشنامه «تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی»، احتمال لغو سفر رئیس‌جمهور و ظریف به نیویورک، تشکیل جلسه شورای امنیت در خصوص حمله به آرامکو، جزئیات نامه هشدار‌آمیز ایران به آمریکا، اختصاص تسهیلات برای تکمیل طرح ریلی چابهار به زاهدان، بخشی از اخبار مهم سیاسی امروز بود.

صاحب‌خبر -

شفافیت آرا اولین بار از جانب امیدی‌ها مطرح شد/ وکلای ملت نباید از یک پیامک بترسند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت اختصاص به مجلس ندارد و همه نهادهایی که در مورد مردم تصمیم می‌گیرند از جمله شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی و نهادهای قضایی باید تصمیات‌شان شفاف گزارش شود.

همه دوست دارند ژست اپوزیسیون به خودشان بگیرند/ رئیس‌جمهور فکری برای برون‌رفت از این وضعیت پیدا کند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اساسا روی کار آمدن آقای روحانی محصول وضعیتی بود که مخالفان برای کشور درست کرده بودند و این دولت را مردم انتخاب کردند که کشور را از بحران‌هایی که تندروها و افراطیون برای کشور ایجاد کرده بودند یا بهانه ایجاد آن را به دست دشمنان داده بودند نجات دهد.

رئیس‌جمهور باید یکی از خطبای نماز جمعه باشد/ نماز جمعه نباید در دست سخنرانان جناح خاصی باشد/ حق نداریم از جانب معصوم تفسیرهای شخصی را مطرح کنیم

یک مدرس حوزه با بیان اینکه برخی تفاسیری که درباره روایات از امام زمان مطرح می‌شود سلیقه‌ای است، گفت: حق نداریم از جانب معصوم تفسیرهای شخصی و سلیقه‌ای را مطرح کنیم اینها بحث‌هایی است که کارشناسی می‌خواهد.

ترجیح می‌دهم دیداری با روحانی نداشته باشم

دونالد ترامپ گفت که دنبال دیدار با رئیس جمهور ایران نیست.

جدال توئیتری ترامپ و لیندسی گراهام در مورد ایران

ترامپ و لیندسی گراهام در مورد سرنگونی پهپاد آمریکایی در توییتر بحث و مجادله کردند.

عربستان به ائتلاف دریایی بین‌المللی می­‌پیوندد

یک مقام مسئول وزارت دفاع عربستان از تصمیم این کشور برای پیوستن به ائتلاف بین‌المللی امنیت و حمایت از ناوبری دریایی و تضمین امنیت خطوط دریایی خبر داد.

ادای احترام به ذوالقرنینی که افراد را به او تشبیه می‌کنند، ممنوع است/ قوه قضائیه باید درباره برخی پرونده‌ها شفاف‌سازی کند

نماینده مردم شیراز تاکید کرد: مبارزه با فساد باید دور از سیاسی کاری باشد تا مردم به استقلال قوه قضائیه پی ببرند انتظار می‌رود قوه قضائیه درباره برخی پرونده‌ها برای مردم شفاف‌سازی کند.

سفر پمپئو به عربستان و امارات با محوریت ایران

در دیدار پمپئو و ولیعهد عربستان سعودی درباره حمله اخیر به تأسیسات نفت عربستان سعودی و تلاش‌های هماهنگ شده برای مقابله با اقدامات ایران گفت‌وگو خواهد شد.

آمریکا خواستار مداخله شورای امنیت در حمله به تاسیسات نفتی عربستان شد

یک مقام آمریکایی خواستار مداخله شورای امنیت در حمله به تاسیسات نفتی عربستان شد.

مخالفت استرالیا با اقدام نظامی آمریکا  علیه ایران

نخست وزیر استرالیا تاکید کرد که بیانیه آمریکا درباره ایران تنها صحبت‌هایی برای نشان دادن توانایی‌های آمریکا برای اقدام علیه ایران بود، نه لزوماً قصدی برای حمله به این کشور.

ترامپ به دنبال جنگ با ایران نیست

ان بی سی در تحلیلی تاکید کرد که ترامپ خواهان جنگ با ایران نیست و نوشت: در مورد نحوه برخورد با ایران در کاخ سفید اختلاف‌هایی وجود دارد.

فراخوان وزارت کشور برای برگزاری انتخاب نمایندگان دبیران کل احزاب جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰

فراخوان برگزاری انتخاب نمایندگان دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی منتشر شد.

دانشکده فوریت‌های پزشکی را از اول مهرماه دایر می‌کنیم/ استخدام تکنسین فوریت پزشکی خانم برای اولین بار

وزیر بهداشت با اعلام این خبر که می‌خواهیم برای اولین بار تکنسین فوریت پزشکی خانم به این مجموعه اضافه کنیم، گفت: این کار برای مملکت موثر خواهد بود.

شرایط جدیدی در روابط بانکی کشورهای منطقه حاکم می‌شود/ پیش‌بینی انجام مبادلات بدون دلار با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در رایزنی‌هایی که اخیرا با ترکیه و روسیه داشتیم بحث اصلی این بود دو کشور هم از سوئیفت و هم از مبادله با دلار اجتناب کنند و با پول ملی مبادله کنیم. الان با ترکیه و عراق این کار را می‌کنیم و می‌توان این روند را توسعه داد.

واکنش وزیر دفاع به اتهام‌زنی‌ها درباره نقش ایران در حمله آرامکو

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به برخی ادعاها درباره نقش ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان گفت:‌ یمنی‌ها به لحاظ نظامی حدود دو سال قبل نیز یمنی‌ها چنین عملیاتی را انجام داده بودند و به یک فرودگاه در امارات حمله کرده و موشک با برد ۱۲۰۰ کیلومتر شلیک کرده بودند.

رئیس‌جمهور ۳ عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری را منصوب کرد

رئیس جمهور در حکمی آقایان سید محمدصادق خرازی، محمدحسین ایمانی خوشخو و غلامحسین شافعی را به عضویت «شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری» منصوب کرد.

دلیلی ندارد ایران را عامل حمله به تاسیسات نفتی عربستان بدانیم

ژاپن ادعای حضور ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو را رد کرد.

توسعه کمی مناسبی در آموزش و پرورش داریم/ باید به ارتقاء کیفیت بپردازیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: الان باید برای کیفیت تلاش شود و در سند تحول بنیادین برنامه‌هایی خوبی برای دروس داریم و برای تولید محتوا و برنامه آموزشی متناسب برای دانش‌آموزان تدابیری اندیشیده شده است.

آثار حادثه آرامکو کوتاه مدت است/ نباید از نفت به عنوان سلاح استفاده کرد

وزیر نفت گفت: تولید ما در میدان گازی پارس جنوبی در حد ۷۵۰ میلیون مترمکعب تا اواخر سال خواهد رسید.

نمی‌توان مدیریت‌ اپراتورها را به دست هر کسی داد/ پیگیر صلاحیت فنی مدیران عامل اپراتورها هستیم

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مخالفت با انتصاب مدیرعامل رایتل نظر کمیسیون تنظیم مقررات بوده، صلاحیت فنی را از اصوال انتخاب مدیران عامل اپراتورها بیان کرد.

به جای اتهام‌زنی، قدرت ملت‌ها را باور کنید/ ملت ایران ملت صلح، دیپلماسی و مذاکره است/ اگر دنبال مذاکره‌‌اید همه فشارها علیه ایران را متوقف کنید

رئیس جمهور، مقاومت ملت‌های بیدار و هوشیار منطقه را شعله خاموش‌ناشدنی دانست و با تاکید بر اینکه "به جای اتهام زنی، قدرت ملت‌ها را باور کنید و هیچ دولتی در کار نیست بلکه ملت‌ها به پا خاسته‌اند"، تاکید کرد: دشمنان منطقه باید از پاسخ هشدارآمیز یمنی ها درس بگیرند و آتش جنگ در منطقه را خاموش کنند.

بخشنامه استفاده از ظرفیت ماده ۴۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری ابلاغ شد

از سوی رئیس قوه قضاییه، بخشنامه"استفاده از ظرفیت ماده ۴۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص کاهش جمعیت کیفری" به روسای کل دادگستری استان‌ها ابلاغ شد.

ابلاغ بخشنامه «تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی»

بخشنامه ریاست قوه قضاییه در خصوص "تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی" ابلاغ شد.

در بخش صنعت، معدن و کشاورزی از رشد منفی خارج شده‌ایم/ یارانه طبقات متوسط و پایین را قطع نمی‌کنیم

سخنگوی دولت گفت در حوزه صنعت و معدن از رشد منفی به صفر و در بخش کشاورزی به رشد مثبت رسیده‌ایم.

رئیس قوه قضائیه دستورالعمل تشکیل پرونده شخصیت متهم را ابلاغ کرد

دستورالعمل تشکیل پرونده شخصیت متهم، از سوی آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد.

دروغ‌های ترامپ، پذیرفتن ادعای تازه او در مورد ایران را سخت کرده است/ تجربه عراق را در مورد ایران تکرار نکنید

نیویرک تایمز در گزارشی به بررسی تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: دروغ‌های متعدد ترامپ پذیرفتن ادعای تازه او در خصوص نقش ایران در حمله به عربستان را کمی سخت کرده است.

احتمال لغو سفر رئیس‌جمهور و ظریف به نیویورک/ کارشکنی آمریکا در صدور ویزا برای هیئت ایرانی

دولت آمریکا بر اساس یک تصمیم غیرمنتظره و به دور عرف دیپلماتیک کشورها تاکنون ویزایی برای رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه برای شرکت در نشست سالانه سازمان ملل صادر نکرده است.

تشکیل جلسه شورای امنیت در خصوص حمله به آرامکو/جزئیات نامه هشدار‌آمیز ایران به آمریکا/ شلیک موشک از خاک عربستان به تاسیسات نفتی

شورای امنیت سازمان ملل در پی درخواست عربستان و ایالات متحده در خصوص حمله به تاسیسات آرامکو امروز تشکیل جلسه می‌دهد.

مراسم اربعین را باید هرچه می‌توانیم پُربارتر برگزار کنیم/ ایجاد تمدن اسلامی هدف نهایی ما است

جمعی از موکب‌داران عراقی که در ایام اربعین حسینی پذیرای زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام هستند، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه‌ امام خمینی رحمه‌الله با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

جزئیات جلسه ستاد مرکزی اربعین به ریاست ذوالفقاری

جلسه ستاد مرکزی اربعین به ریاست ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با محوریت بررسی و هماهنگی نحوه اتصال سامانه‌های فعال دستگاه‌های مختلف کشور درخصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی، برگزار شد.

 ۸ هزار اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین در نظر گرفته شده است/ بلیت اتوبوس گران نشده است

وزیر راه مسکن و شهرسازی ۸ هزار اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین در نظر گرفته شده است که پیش بینی می‌کنیم کافی باشد و با مشکل کمبود اتوبوس مواجه نباشیم.درباره جابجایی مسافران در ایام اربیعین گفت:

تجدیدنظر در همکاری با خودروسازانی که از ایران رفتند/ خودروسازان فروش اموال مازاد و غیرمولد خود را جدی گرفته‌اند

وزیز صنعت گفت: خودروسازان فروش اموال مازاد و غیرمولد خود را جدی گرفته‌اند و با تکمیل خودروهای ناقص و تحویل آنها به مردم، نقدینگی وارد چرخه خودروسازی خواهد شد.

اختصاص تسهیلات برای تکمیل طرح ریلی چابهار به زاهدان/ موافقت با دائمی شدن مقررات لغو روادید یکطرفه برای ورود اتباع عمانی به ایران

هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری، با اختصاص تسهیلات به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح «اتصال چابهار به شبکه ریلی» موافقت کرد.

مطمئنیم که حمله به آرامکو با پشتیبانی ایران صورت گرفته است

سفیر عربستان در لندن مدعی شد که ایران پشت حمله به تاسیسات آرامکو است.

«رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی جدید آمریکا شد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا «رابرت اوبرایان» مذاکره‌کننده ویژه این کشور در امور گروگان‌ها را به عنوان مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید منصوب کرد.

اوبرایان در حالی جانشین بولتون می‌شود که پیش از این به دلیل اختلاف با ترامپ از سمت خود کنار گذاشته شده بود.

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در جدیدترین موضع ضد ایرانی خود گفت که به «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری دستور دادم «تحریم‌های محسوسی» علیه ایران اعمال شود.

برچسب‌ها:

نظر شما