شناسهٔ خبر: 35420771 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


بازتاب رکورد آزمون در لیگ قهرمانان اروپا
رسانه‌های ورزشی دنیا رکورد تاریخی مهاجم ایرانی زنیت در لیگ قهرمانان اروپا را بازتاب دادند. تیم فوتبال زنیت روسیه شب گذشته به همراه سردار آزمون، مهاجم ملی‌پوش کشورمان در اولین بازی اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا میهمان لیون فرانسه بود و این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.
سردار آزمون، ستاره ایرانی زنیت در این بازی موفق شد گل اول تیمش و اولین گل فصل 2019-2020 لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر برساند و نامش را در تاریخ این تورنمنت بین‌المللی ثبت کرد. این ثبت رکورد سردار در لیگ قهرمانان اروپا از رسانه‌های مختلف اروپایی از فرانسوی گرفته تا روسی بازتاب داشته است و همه این رسانه‌ها با تیتر «سردار آزمون، مهاجم ایرانی اولین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا 2019-2020 را به ثمر رساند» این ثبت تاریخی را بازتاب دادند.
همچنین این سومین گل سردار آزمون در لیگ قهرمانان اروپا بود و باعث شد او در کنار علی دایی گلزن‌ترین بازیکن ایرانی در معتبرترین تورنمنت باشگاهی جهان لقب بگیرد. البته آزمون در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان (Qualifying) توانست به تیم‌های‌اندرلخت بلژیک و آژاکس هلند گلزنی کند که این آمار جزو گل‌های اروپایی محسوب می‌شود و شامل لیگ قهرمانان نمی‌شود و از مرحله گروهی تعداد گل‌های آن محاسبه می‌شود. سردار آزمون توانست با پیراهن روستوف برابر بایرن مونیخ و آتلتیکومادرید نیز گلزنی کند و با گلی که سه شنبه شب برابر لیون به ثمر رساند با سه گل زده در کنار علی دایی قرار گرفت. البته دایی در ۱۵ دیدار توانست سه گل در لیگ قهرمانان به ثمر برساند ولی آزمون با هفت بازی توانست به این رکورد برسد.آزمون همچنین با زدن سه گل در لیگ اروپا توانسته است برترین گلزن ایرانی در این تورنمنت نیز باشد.
کالدرون: در بازی‌‌سازی مشکل داریم
گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس دیروز پس از تمرین تیمش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس تجربه‌ام ترجیح می‌دهم حریفم قبل از دربی تمام بازی‌هایش را برده باشد. چون تیم‌هایی که مشکل دارند معمولا در دربی متحدترند و تلاش بیش‌تری می‌کنند و در واقع با افتادگی بیش‌تری وارد این بازی مهم و حیاتی می‌شوند. چیزی که برای من مهم است آمادگی تیمم است. در بازی آخر از دو بازی اول بهتر بودیم. من امیدوارم در بازی با استقلال سطح ما بالاتر بیاید. به گل‌های بیش‌تری احتیاج داریم و تنها راهش این است که بهتر بازی کنیم.کالدرون اضافه کرد: این‌جا طرفداران بیش‌تری نسبت به کشورهای دیگر وجود دارند. وقتی شما در روزهای قبل از بازی در خیابان هستید احساس می‌کنید که دربی نزدیک می‌شود و مردم درباره آن صحبت می‌کنند. ما مربیان و همه بازیکنان می‌دانیم که مهم‌ترین بازی سال دربی است و هیچ‌کس از پیش برنده نیست. نتیجه بازی را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. هر تیمی بهتر بازی کند برنده می‌شود. او در پاسخ به این پرسش که آیا گل نزدن مهاجمان تیمش در چند بازی گذشته برای دربی مشکل‌ساز نمی‌شود؟ بیان کرد: بله حق با شماست؛ ولی کیفیت و کار تیمی است که برای بازیکنان امکان گلزنی را ایجاد می‌کند. ما در بازی‌‌سازی از نیمه زمین به جلو کمی مشکل داریم. به همین خاطر موقعیت ۱۰۰ درصد گل نداریم. علاوه‌بر این تیم‌های مقابل ما خیلی خوب دفاع کردند. ما در ۳۰ دقیقه نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم. امیدوارم بازیکنان روند بازی با صنعت نفت را بهبود ببخشند.
تغییر تقویم لیگ قهرمانان آسیا به سود نمایندگان ایران
تقویم مسابقاتی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2020 به سود نمایندگان ایران در آسیا تغییر کرد. بعد از تلاش‌های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و نامه‌نگاری به همراه کشورهای قطر و امارات به کنفدراسیون فوتبال آسیا، تقویم مسابقاتی لیگ قهرمانان آسیا از فصل 2020 تغییر کرد و به این ترتیب دیگر نمایندگان ایران مجبور نخواهند بود که بعد از پایان فصل مسابقات در لیگ برتر در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند.ظاهرا تقویم مسابقاتی 15 روز جابجا شده است و به این ترتیب مرحله دوم مسابقات نیز در داخل فصل مسابقاتی فوتبال باشگاهی ایران قرار می‌گیرد.
پیش از این تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا از مرحله گروهی صعود می‌کردند، مجبور بودند بیشتر از سایر تیم‌های باشگاهی تمرین کنند و مسابقه بدهند و فصل برای آنها طولانی‌تر می‌شد.
برانکو: هیچ حسی بهتر از برد در دربی نیست
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس تصمیم مسئولان باشگاه الاهلی در کنار گذاشتنش از هدایت این تیم را عجیب دانست.
برانکو ایوانکوویچ درخصوص تصمیم مسئولان باشگاه الاهلی مبنی بر اخراجش از این تیم گفت:واقعاً نمی‌دانم خود آنها چه توجیهی در قبال این تصمیم‌شان دارند. شما می‌دانید که فقط سه هفته از لیگ عربستان سپری شده است و در این شرایط قطع همکاری باشگاه الاهلی با من تصمیمی عجیب بود و نمی‌تواند عادی باشد. البته مهم نیست، چرا که زندگی ما مربیان به همین شکل است. ما همیشه باید خودمان را برای هر شرایطی آماده نگه داریم.وی در پاسخ به این سؤال که گویا مقصد بعدی شما چین است، گفت:نه من هیچ پیشنهادی از چین ندارم و این خبر کذب است. در حال حاضر قصد استراحت دارم. بعد از مدتی برای آینده مربیگری‌ام تصمیم خواهم گرفت. برانکو در ادامه درباره دربی ایران و اولین تجربه و تقابل گابریل کالدرون و آندره‌آ استراماچونی افزود: دربی همیشه دربی است و حساسیت خاص خودش را دارد. هیچ وقت نمی‌شود یکی از دو تیم را شانس اول پیروزی دانست و شرایط حال حاضر آنها تعیین‌کننده نتیجه بازی نیست. یادم هست ما صدرنشین لیگ بودیم و شانس اول قهرمانی، اما دربی را یک بر صفر باختیم. در حال حاضر نظر من این است که پرسپولیس از لحاظ بازیکن شرایط بهتری دارد و البته استقلال هم بازیکنان ملی‌پوش خوبی در اختیارش است. در کل و روی هم رفته شانس پیروزی پرسپولیس را بیشتر می‌بینم.

نظر شما