شناسهٔ خبر: 35420693 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از گذر فرهنگ و هنر اردبیل بازدید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر امروز در چهاردهمین سفر برنامه ای خود با استان اردبیل سفر کرده است، از گذر فرهنگ و هنر این استان بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی عصر امروز از گذر فرهنگ و هنر اسفریس استان اردبیل بازدید و در جریان روند فعالیت های فعالان کسب و کارهای فرهنگ و هنر این گذر قرار گرفت.

وی در این بازدید گفت: گذرگاه های فرهنگ و هنر می تواند به اقتصاد فرهنگ و هنر کشور کمک کند.

گذرهای فرهنگ و هنر در مجسم سازی هویت های فرهنگی و رونق اقتصاد آن نقش ویژه دارند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: گذرهای فرهنگ و هنر علاوه بر ارایه محصولات فرهنگی در مجسم سازی هویت های فرهنگی و رونق اقتصاد فرهنگی و هنر می تواند بسیار موثر باشد.

صالحی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید تلاش کرده تا در حوزه های بهبود کارکردهای کسب و کارهای فرهنگی رد پای مطمئنی در قوانین جاری کشور پیدا کند.

در سفر به اردبیل تفاهم‌نامه‌ مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری‌ به امضا می‌رسد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر خود به استان اردبیل نیز گفت: در سفر به استان‌ها تفاهم‌نامه‌ای مشترک با منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری‌ها به امضا می‌رسانیم تا در حوزه‌های زیرساختی و رویدادی بستر برگزاری فعالیت‌ها فراهم آید .

وی تصریح کرد: سفر به اردبیل در ادامه سفرهای برنامه‌ریزی شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که یکی از اهداف این سفر برنامه‌ریزی‌های منظم و امضای تفاهم نامه‌های مشترک به عنوان نقشه راه حوزه فرهنگی در استان‌هاست .

وی خاطرنشان کرد: در دو روز سفری که به استان اردبیل داریم تفاهم‌نامه مشترک با تعیین منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری‌ها تدوین شده که به امضای طرفین خواهد رسید .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه‌ها در یک فرصت زمانی دو ساله در بخش‌های زیرساختی و رویدادی خبر داد و بیان کرد: در کنار امضای این تفاهم‌نامه‌ دیدارهایی نیز با شخصیت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و هنری خواهیم داشت تا با همراهی هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بتوانیم زمینه تحول اساسی و زیربنایی را در این بخش فراهم کنیم .

وی به سفر خود به شهرستان مرزی بیله‌سوار و دشت مغان و دیدار با عشایرغیرتمند این منطقه اشاره کرد و افزود: در این سفر علاوه بر حضور در جمع اصحاب فرهنگ و هنر سعی داریم تا زمینه آشنایی بیشتر با کهن‌دیار اردبیل فراهم آید تا بستر اعتماد و اعتنای بیشتر در این حوزه فراهم آید .

‍بنابراین گزارش، گذر فرهنگ و هنر اسفریس اردبیل بعد از گذرهای فرهنگ و هنر یزد، کاشان و نجف آباد چهارمین گذر فرهنگ و هنر کشور است که به بهره برداری رسیده است.     

                                   

 

 

نظر شما