شناسهٔ خبر: 35420560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار قم:

رفع مشکل اعتیاد نیازمند عزم ملی است

قم - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: رفع مشکل اعتیاد نیازمند یک عزم ملی و همگانی است و همه قشرهای جامعه باید در این مساله مشارکت و همکاری داشته باشند.

صاحب‌خبر -

بیژن سلیمان پور عصر چهارشنبه در کارگاه علمی - آموزشی ویژه مسئولان دانشگاه‌های  قم با عنوان «طرح یاری‌گران زندگی» در تالار امام علی(ع) بخشداری کهک، با تاکید بر توجه به مساله پیشگیری و اطلاع‌رسانی در مساله اعتیاد افزود: پدیده شوم اعتیاد، یک پدیده جهانی است و فقط مختص جامعه ما نیست.   

وی خاطرنشان کرد: اکنون آسیب‌های اجتماعی به یک دغدغه جدی و اساسی در جامعه ما تبدیل‌شده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دغدغه آسیب‌های اجتماعی را دارند و برای این موضوع وقت می‌گذارند.

وی بابیان اینکه به‌هیچ‌وجه نگاه تک‌بعدی مشکل را در مساله اعتیاد حل نمی‌کند، افزود: در پرداختن به این مساله، باید هم نگاه معلولی و هم نگاه علت‌یابی، ایجابی و اثباتی باشد.  

وی ادامه داد: در حوزه دانشگاه هم نیز به همین شکل است؛ نه واقعیت‌ها را کتمان کنیم و نه نگاه اغراق‌آمیز داشته باشیم و باید یک نگاه علمی، فنی و حقیقی به این حوزه داشته باشیم و آسیب‌های این حوزه را موردبررسی قرار داده و در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم. 

سلیمان پور به مساله تعامل و ارتباط دوستانه با دانشجویان تاکید و تصریح کرد: باید از امکانات دانشگاه‌ها برای خدمات‌دهی به دانشجویان حداکثر استفاده را بنماییم.

وی در بخش دیگر سخنان خود، گفت: حدود ۷۰ هزار دانشجو در ۳۱ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در سطح استان مشغول تحصیل هستند و حدود ۵۰ درصد آن‌ها غیربومی و ۴۰ درصد دانشجویان در خوابگاه‌ها مستقر می‌باشند.

استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، خلجستان، کهک، جعفرآباد و سلفچگان است. کهک از بخش‌های پنجگانه استان قم است که فاصله آن با مرکز شهر قم حدود ۳۵ کیلومتر است.

این کارگاه علمی – آموزشی یک‌روزه با سخنرانی حمید صرامی مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با همکاری دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و بخشداری کهک با حضور جمعی از رئیسان، مسئولان و کارشناسان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار شد.  

۷۴۰۶/  ۱۱۷۵

نظر شما