شناسهٔ خبر: 35420499 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعضای شبکه‌ کلاهبرداران اینترنتی در بوکان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بوکان گفت: یک شبکه از کلاهبرداران اینترنتی که اقدام به برداشت غیرمجاز ۲ میلیارد ریال از حساب‌های شخصی مردم کرده بود، از سوی پلیس این شهرستان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سلمان حیدری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به علت برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی‌، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های عملیاتی پلیس فضای تبادل و تولید اطلاعات این شهرستان قرار گرفت. 

وی ادامه داد: اعضای اصلی این شبکه که پنج نفر بودند با طراحی سایت‌های جعلی و معرفی آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های پرمخاطب از سادگی مخاطبان و کاربران استفاده کرده و زمانی که کاربران می‌خواستند خرید و یا پرداختی در فضای مجازی داشته باشند بلافاصله اطلاعات کارت و حساب بانکی افراد را برداشته و در فرصتی مناسب، اقدام به خالی کردن حساب شخصی آنان می‌کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به برداشت غیرمجاز دو میلیارد ریالی از آنها اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات گسترده و بررسی‌های فنی موفق به شناسایی هویت متهمان شدند که پس از هماهنگی با مرجع قضایی طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی گفت: پس از بازجویی‌های لازم، این متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

انتهای پیام/ن

نظر شما