شناسهٔ خبر: 35420060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درمانگاه مجهز فرهنگیان در قم احداث می‌شود

تور رسانه‌ای ظرفیت‌های آموزش و پرورش استان قم برگزار و از احداث درمانگاه تخصصی فرهنگیان، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای دانش‌آموزان و احداث واحدهای جدید آموزشی در سال جدید تحصیلی خبر داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، تور رسانه‌ای ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی آموزش و پرورش استان صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، معاونان این اداره کل و خبرنگاران استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این بازدید با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: امسال تعداد دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته بیش از 10 هزار نفر افزوده‌ شده است.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام با بیان اینکه رتبه استان قم در امکانات آموزشی در سال 92 در جایگاه 32 کشور قرار داشت ابراز کرد: در سال 92 تعداد دانش‌آموزان 202 هزار نفر بود که این آمار امسال به بیش از 260 هزار نفر رسیده است که با همین رشد تعداد رتبه امکانات آموزشی استان نیز به جایگاه 26 رسیده است.

معاون تربیت‌ بدنی آموزش و پرورش استان قم نیز با تأکید بر ارتقای محتوای آموزشی در رشته تربیت‌ بدنی تصریح کرد: 600 معلم تربیت‌بدنی استان همه دارای مدرک مرتبط با تربیت‌ بدنی دارند.

مجتبی رمضان بیگی با اشاره به حضور 120 مراقب سلامت در مدارس استان قم اضافه کرد: در حال حاضر حدود 100 واحد سرپوشیده ورزشی در حوزه تربیت‌ بدنی آموزش و پرورش استان قم وجود دارد که سرعت ارتقای این امکان در شرایط مطلوبی قرار دارد.

خبرنگاران در این تور رسانه با ظرفیت‌های آموزش و پرورش استان قم آشنا شدند که حضور در مجتمع ورزشی حضرت مریم(س) و شرکت در زورخانه فرهنگیان یکی از این ظرفیت‌ها بود که دانش‌آموزان در این مرکز در کنار تذهیب نفس با ورزش باستانی ایران نیز آشنا می‌شدند.

مرکز فرهنگی تربیتی محراب یکی از مراکز تازه تأسیس آموزش و پرورش استان قم است که در کمتر از یک سال توانسته در منطقه پردیسان بیش از 500 دانش‌آموز و ولی دانش‌آموز بانوان را در دوره‌های مختلف در 30 کلاس و 30 رشته آموزش دهد.

این مرکز مجهز به کلاس‌های مختلف مهارتی، آموزش و هنری و سالن آمفی‌تئاتر است که توانسته در این مدت ارتباط مناسبی بین مدارس و اولیا دانش‌آموزان ایجاد کند.

مدرسه ابتدایی خیرساز امیرالمؤمنین(ع) یکی دیگر از مدارس تازه تأسیس در منطقه پردیسان بود که در دو شیفت توانسته بود 800 دانش‌آموز را ساماندهی کند و این مدرسه در ارتباط‌گیری با والدین دانش‌آموزان توانسته بود جز رتبه‌های برتر استان باشد.

هنرستان فنی و حرفه‌ای شهید چمران دیگر مقصد خبرنگاران بود که در یکی از مناطق محروم استان با ساماندهی دانش‌آموزان در کنار مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال‌های مختلف توانسته بود رتبه دوم هنرستان‌های قم را کسب کند.

480 دانش‌آموز در این واحد، آموزش مهارت‌آموزی‌های مختلفی را در هفت رشته صنعتی و رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای می‌بینند که این مرکز توانسته بود در سه سال پیاپی جز هنرستان‌های برتر در حوزه انیمیشن در کشور قرار گیرد.

بازدید خبرنگاران از تالار پذیرایی فرهنگیان و درمانگاه فرهنگیان از دیگر برنامه‌های این تور رسانه‌ای بود.

انتهای پیام/ح

نظر شما