شناسهٔ خبر: 35419637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشخیص زود هنگام مهمترین راه در کنترل سرطان سینه

امروزه سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بین زنان است. متخصصان مهمترین راه کنترل این بیماری را تشخیص آن در مراحل اولیه می‌دانند.

صاحب‌خبر -
فلوشیپ جراحی سرطان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، گفت: این بیماری در مراحل ابتدایی با معاینات منظم توسط خود فرد، پزشک و انجام ماموگرافی قابل تشخیص است.
دکتر طهماسبی با بیان اینکه با تشخیص زودهنگام و مراجعه بیمار به مراکز درمانی راه‌های بسیار خوبی برای درمان آن وجود دارد، افزود: امروزه با درمان‌های پیشرفته شامل جراحی، شیمی درمانی، پرتو درمانی، هورمون درمانی و تارگت تراپی بیمار مبتلا به سرطان سینه طول عمر طبیعی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در کنار این خدمات پیشرفته درمانی و تلاش متخصصان برای درمان سرطان سینه، افزایش سواد بهداشتی و خودمراقبتی از ملزومات کنترل این بیماری است.
<div id="video-display-embed-code_3961062"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2526934/3961062?width=400&height=300"></script></div>

فلوشیپ جراحی سرطان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سابقه فامیلی، عدم شیردهی، استفاده از قرص‌های ضدبارداری، هورمون درمانی، کم تحرکی و استفاده از مشروبات الکلی و مواد دخانیات از مهمترین عوامل بروز سرطان سینه در افراد است.
مسوول کلینیک پیشگیری و درمان سرطان سینه در درمانگاه شهید مطهری شیراز گفت: برای کمک به تشخیص زودهنگام این بیماری، در این کلینیک، مراحل غربالگری، تشخیص و درمان این بیماری برای مراجعه کنندگان انجام می‌شود.
سمیعی نژاد اظهارداشت: بیماران پس از مراجعه به این مرکز توسط پزشکان دوره دیده معاینه می‌شوند و در صورت تشخیص بیماری به جراح ارجاع داده می‌شوند.
وی اضافه کرد: جراحان در این مرکز با انجام ماموگرافی و سونوگرافی میزان پیشرفت بیماری را بررسی می‌کنند.
مسوول کلینیک پیشگیری و درمان سرطان سینه افزود: بیماران مبتلا به سرطان سینه تحت جراحی سینه قرار می‌گیرند و غدد لنفاوی زیر بغل آنان برداشته می‌شود که این باعث تورم در اندام دست شده و برای این افراد در کلینیک لنف ادم این مرکز خدمات آموزشی و درمانی شامل ماساژ و بانداژ انجام می‌شود تا تورم از بین برود.
 

نظر شما