شناسهٔ خبر: 35419615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شورای شهر کلاته خیج:

ریالی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به کلاته خیج پرداخت نشده است

شاهرود - رئیس شورای شهر کلاته خیج با بیان اینکه این شهر دارای مشکلات فراوانی از جمله کمبود اعتبارات است، گفت: ریالی از اعتبارات سفر رئیس جمهور، به کلاته خیج پرداخت نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جواد عجم غروب چهارشنبه در نشست هم اندیشی شورای کلاته خیج با استاندار سمنان ضمن بیان اینکه یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار از سفر رییس جمهور برای استان و ۲۰ میلیارد تومان برای محور مزج جیلان به میامی منظور شده اما هنوز ریالی از این اعتبارات تخصیص نیافته است، تاکید کرد: این شهر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که اعتبارات می‌تواند توسعه خوبی در این منطقه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مهمترین مطالبه مردم کلاته خیج، تقویت راه دسترسی است که می‌تواند توسعه و شغل ایجاد کند، بیان کرد: از ۱۰ اولویت اصلی منطقه کلاته خیج چهار مورد آن در حوزه راه است که این امر نشان می‌دهد در حوزه راه و شهرسازی مشکلات زیادی در این منطقه وجود دارد.

ساخت جاده میامی- جیلان در اولویت

 رئیس شورای شهر کلاته خیج گفت: دو بانده شدن جاده کلاته خیج قبل از ورودی شهر یکی از مسائلی است که می تواند به دسترسی مجتمع های رفاهی کمک کند از سوی دیگر جاده اصلی این شهر هر ساله شاهد تصادفات زیادی است که ایمن‌سازی آن در گرو همین تعریض خواهد بود.

عجم به ضرورت آزاد سازی اراضی مسیر کلاته خیج آزاد شهر نیز اشاره کرد و گفت: جاده میامی-جیلان که کلاته خیج را از بن بست در می آورد یکی از مهمترین مطالبات این منطقه است، این طرح همان‌طور که اشاره شد ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی اداره کل راه و شهرسازی شرق استان دارد اما هنوز این اعتبار تخصیص نیافته است.

وی افزود: صنعت نان شیرمال با حضور سرمایه گذاران در کنار دوزندگی، بومگردی و گردشگری و ... ظرفیت‌های کلاته خیج هستند که امیدواریم شاهد ایجاد شهرک صنعتی و واحدهای بوم‌گردی در سطح کلاته خیج باشیم تا بتوانیم ساماندهی درستی را در حوزه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی به دست آوریم.

نظر شما