شناسهٔ خبر: 35419612 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سیاست فشار حداکثری امریکا محکوم به شکست است

ظریف: سیاست‌های تند روانه و افراطی امریکا و رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است و ما این شکست‌ها را یکی پس از دیگری مشاهده می‌کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای محمد جواد ظریف در حاشیه پنجاه و دومین سالگرد تاسیس اتحادیه آسیای جنوب شرقی آ.سه‌.آن در جمع خبرنگاران درباره خارج شدن دو عضو تندرو تیم بی از این گروه و احتمال کنار رفتن دیگر اعضای آن گفت: ریاست جمهوری اسلامی ایران، سیاست ثابتی است که با آن ادامه می‌دهیم؛ ما متعهد به تعهدات بین المللی هستیم.

وی تاکید کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این تعهد ما نشان دهنده این است که اگر دیگران می‌خواهند با ما تعامل کنند باید آنان هم به تعهدات بین المللی پایبند باشند.

آقای ظریف افزود:امریکا باید به تعهداتش باز گردد و نشان دهد که کشوری قابل اعتماد است و حتی اگر نشود به این کشور اعتماد کرد لااقل بشود با او توافق کرد، اما اکنون این کشور نشان داده است که برای توافقاتش با دیگران و حتی برای امضایش ارزشی قائل نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: امریکایی‌ها امروز تصمیم می‌گیرند که گروهی را به کاخ سفید دعوت کنند و فردا جلسه را به هم می‌زنند و همان‌ها را تحریم می‌کنند که این نشان دهنده سیاست غلط این کشور است پس خودشان باید این سیاست را اصلاح کنند و اگرنه هر روز بیش از گذشته منزوی می‌شوند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره پیام جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های منطقه گفت: ما همواره خواهان رفع سوء تفاهمات از طریق گفتگو و تعامل بوده ایم و این خواست ماست.

آقای ظریف افزود: ما همه در این منطقه هستیم و خواهیم بود و دیگران می‌آیند و می‌روند پس نمی‌شود از دیگران امنیت خرید چنان که دیدند هر میزان که میزان هزینه تسلیحاتی پرداختند برایشان امنیت ایجاد نمی‌کند.

وزیر امور خارجه گفت: بهتر است که به منطقه برگردند و به خود و همسایگانشان نگاه کنند تا امنیت را با هم تولید کنیم و حتما این گونه بهتر می‌توانیم زندگی کنیم.

نظر شما