شناسهٔ خبر: 35419573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

غلامی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری:

توسعه بخش کشاورزی، جایگزین مناسبی برای صادرات خام و فرآورده‌های نفتی است

وزیر علوم در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت : توسعه بخش کشاورزی می‌تواند جایگزین خوبی برای صادرات خام و فرآورده‌های نفتی باشد. باید کشاورزان را با روش‌های علمی نوین آشنا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: توسعه بخش کشاورزی می‌تواند جایگزین خوبی برای صادرات خام و فرآورده‌های نفتی باشد. باید کشاورزان را با روش‌های علمی نوین آشنا کرد.

در این نشست، غلامی بابیان اینکه تحریم‌های اعمال‌شده دشمنان، مزیت‌های علمی گسترده‌ای را در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است، اظهار داشت: این تحریم‌ها باعث شده تا بخش‌های علمی کشور آثار وجودی خود را به اثبات برسانند.

وی افزود: شاید درگذشته فرصت نبود که دانشگاه‌ها خود را به‌خوبی اثبات کنند، اما اکنون فرصت ایجاد شده و با محدودیت‌های موجود دست یاری به‌سوی دانشگاه‌ها برای رفع نیاز‌ها دراز شده است.

وزیر علوم بابیان اینکه دولت در سال‌های اخیر همه شرایط و فضا را برای ظهور و بروز استعداد‌های دانشگاهی جهت تأمین نیاز‌ها فراهم کرده و اکنون می‌طلبد دانشگاه‌ها از این شرایط بهترین بهره را ببرند، گفت: این شرایط و فرصت‌ها باید برای دانشگاه‌ها مستمر باشد و پس از رفع نیاز، دانشگاه‌ها به حاشیه رانده نشده و بلااستفاده نمانند.

غلامی دانشگاه‌ها را مهم‌ترین فضا برای تولید ثروت و رفع نیاز جامعه معرفی کرد و گفت: نباید دانشگاه‌ها را فقط برای روز‌های سخت نگاه کرد و در روز‌های خوشی با سیاست‌هایی، چون واردات و ... آن‌ها را به فراموشی سپرد.

وزیر علوم درگذشته با برخی سیاست‌های غلط در واردات کالا، فناوری و خدمات، دانشگاه‌ها، دانشجویان و مراکز علمی مورد کم‌لطفی و بی‌توجهی قرار گرفتند.

وی افزود: اگر کشاورز و کشاورزی ما از روش‌های نوین استفاده کند به‌راحتی می‌توانیم با تولیدات کشاورزی کشور‌های توسعه‌یافته رقابت کنیم.

غلامی بابیان اینکه استان مازندران بهترین شرایط را برای کاشت انواع محصولات کشاورزی داراست، گفت: تاکنون متأسفانه تنها بخش کوچکی از این استعداد و ظرفیت کشاورزی کشور و استان استفاده شده و برای حفظ محیط زیست و کشاورزی همه باید پای‌کار بیایند.

در این نشست تعدادی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را با وزیر علوم در میان گذاشتند.

نظر شما