شناسهٔ خبر: 35419564 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چاره ترافیک مهرماه تهران چیست؟

شهرداری تهران می گوید برای اینکه ترافیک این روزهای تهران کنترل شود به اقداماتی مانند درخواست شناور شدن ساعات آغاز و پایان کار ادارات و سازمانهای دولتی را در دستور کار قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معمولا ترافیک گره خورده در روزهای ابتدای پاییز، همه را کلافه می‌کند. محسن پورسیدآقایی درباره حجم ترافیک امسال معتقد است: طبیعی است در مهرماه، ترافیک نسبت به تابستان افزایش می یابد، ولی مهر امسال را باید نسبت به مهر پارسال سنجید. طبیعی است اگر در دو ماه آغاز طرح جدید، تیرماه را نسبت به تیرماه سال قبل و مردادامسال را نسبت به مرداد پارسال بسنجیم و این سنجش نشان می دهد ترافیک کاهش یافته است.

پورسید آقایی اعلام کرد: محرز است مهرماه، ترافیک مدارس و دانشگاه ها شروع می شود و اصولا مرخصی ها پایان می یابد و همه عوامل ترافیک را افزایش می دهد. این طرحها باعث می شود در شروع مهرماه، ترافیک روان تری داشته باشیم.

او درباره تمهیدات دولتی برای کاهش ترافیک در مهرماه ۹۸ هم گفت: ما پیشنهاد شناور شدن ساعات کار بانکها و ادارات را به هیات دولت داده ایم. طبق این پیشنهاد، ساعات کار تمام دستگاه های اجرایی و بانکها از ۷ تا ۹ صبح شناور باشد و بعدازظهر هم خروجشان شناور باشد. ما اخیرا نامه را به هیات دولت فرستادیم و در صحبتهای اولیه، ممانعتی ندیده ایم ولی هنوز رسما چیزی به شهرداری ابلاغ نشده است.

مشروح کامل این گزارش را (اینجا) بخوانید.

۲۳۵۲۳۱

نظر شما