شناسهٔ خبر: 35419468 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صندوق بیمه اجتماعی کردستان بهترین در عملکرد

صندوق بیمه اجتماعی کردستان در یک سال گذشته در سه شاخص عملکردی موفق به کسب رتبه اول کشور شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشور افزود: این سه شاخص شامل تمدید بیمه شدگان، جذب بیمه شده جدید و جذب بیمه شده زیر ۳۰ سال است که کردستان در تمام این سه شاخص موفق به کسب رتبه اول شده است. کسب رتبه اول عملکرد در کشور توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان کردستان
اسدالله رازانی با اشاره به اینکه در حوزه تمدید بیمه شدگان سهم ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفری برای این استان در نظر گرفته شده بود گفت: با جذب ۳۶ هزارو ۱۲۹ نفر در این راستا استان موفق به تحقق ۹۶ درصدی تعهد خود شده است.
رازانی افزود: در شاخص بیمه شده جدید نیز هفت هزارو ۵۰۰ نفر تعهد داشتند که با جذب هشت هزارو ۲۴۶ نفر ۱۱۳ درصد تحقق یافته است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه بیمه شده زیر ۲۰ سال نیز کردستان عملکرد چشم گیری داشته افزود: در این حوزه استان ۱۹۰ درصد فعالیت انجام داده است.
وی گفت: تعداد بیمه شده‌های کشور در این صندوق یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است که سهم استان کردستان در این آمار ۴۴ هزار نفر است.
رئیس هیات مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور افزود: ۱۰۶ هزار نفر در حال حاضر از خدمات این صندوق بهره‌مند هستند و بیش از ۲ میلیون نفر باید تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.
وی با بیان اینکه امید است که استان این مسیر را ادامه دهد گفت: اصلاح قوانین و آیین نامه‌ها صندوق در دستور کار هیات مدیره جدید این صندوق است و به زودی موارد مورد نیاز به روزرسانی می‌شوند.
رازانی با بیان اینکه فعالیت و اهداف این صندوق از نظر سازمان ملل شاخص توسعه یافتگی تلقی می‌شود اظهار داشت: با گذشته ۱۴ سال از تاسیس، این صندوق بسیار خوب عمل کرده است.
وی خاطرنشان کرد: این صندوق سازمان بسیار پیچیده‌ای بوده که مسیر آن در حال اصلاح است.
رازانی با بیان اینکه از اول سال تاکنون برای رسیدن به اهداف این صندوق ۱۴ سفر به استان‌های مختلف انجام شده گفت: سفر به سایر استان نیز در همین راستا ادامه دارد و بیش از ۳۰ جلسه در سطح کشور تاکنون برگزار شده است.
هم اکنون در کردستان ۶۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند و از مزایای مستمری بازنشستگی، کارافتادگی و فوت بهره مند می‌شوند که شامل ۴۳ درصد جامعه هدف روستایی است.
این صندوق در سال ۱۳۸۳ تاسیس و به عنوان یک صندوق کاملا دولتی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

نظر شما