شناسهٔ خبر: 35419353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست بازآفرینی پهنه تاریخی باغ دولت آباد یزد

تدوین سند راهبردی پهنه تاریخی باغ دولت‌آباد با هدف عدم موازی کاری دستگاه‌ها و تسریع در اجرای طرح ها از مهمترین مصوبات نشست بازآفرینی پهنه تاریخی باغ دولت آباد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز یزد، مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد در این نشست با اشاره به اهمیت پهنه تاریخی دولت آباد یزد گفت:یک مجموعه تاریخی، فرهنگی، گردشگری و تجاری در طرح کلی این مجموعه و در طرح‌های باز آفرینی شهری این مجموعه دیده شده است.
یادگاری افزود: کلیت طرح مورد تایید قرار گرفته و مقرر شد مجموعه‌ای که با بلوار ارتباط پیدا می‌کند، را بتوانیم یک طراحی در کوتاه مدت برای آن انجام شود.

وی با بیان  اینکه بخشی از طرح کلی در بافت تاریخی و بخشی در حریم بافت تاریخی واقع شده است گفت: لازمه اجرای کامل و سریع این طرح هماهنگی دستگاه‌های مرتبط است.
طرح معماری مرکز خدمات پذیرایی و گردشگری دولت آباد، طرح مرمت شهری بست شمالی و جنوبی دولت آباد، طرح شهری و ترافیکی میدان انقلاب، طرح معماری تقاطع زیرگذر و مسیل، طرح معماری مرمت احیاء آسیاب از جمله طرح‌های طراحی شده در پهنه تاریخی دولت آباد یزد است.

در پايان  این نشست پس از بحث و تبادل‌نظر و بررسی نكات قوت و ضعف طرح مذكور، مقرر شد در راستاي سرعت بخشیدن به طرح ،نشست های بازآفرینی پهنه تاریخی باغ دولت‌آباد دو هفته یک‌بار برگزار شود.

نظر شما