شناسهٔ خبر: 35419159 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

نصرت نظامی، معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن خبر داد؛

کاهش 605 میلیارد تومانی ضرر و زیان عملیاتی راه‌آهن کشور

منصور نصرت نظامی، معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: ضرر و زیان عملیاتی راه‌آهن کشور، در سال 97 نسبت به سال 96، مبلغ 605 میلیارد تومان کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| منصور نصرت نظامی، معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این جلسه با بیان اینکه انسان‌ها از مشاغل خود، شخصیت می‌گیرند، گفت: راه‌آهن همواره با چالش‌ها و بحران‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند به همین علت کارکنان راه‌آهن روحیه چالشی دارند، این ویژگی که در مقابل تنبلی قرار دارد فرهنگ پرکاری، تلاش و زحمت کارکنان راه‌آهن را رقم می‌زند و سبب می‌شود این افراد از کار خود لذت ببرند.

 

وی با بیان اینکه روحیه چالش گری راه‌آهنی‌ها سبب شادی و روحیه خوب آن‌ها می‌شود، ادامه داد: در خصوص خدمات صورت گرفته در دوره 9ماهه حضور آقای ماسوری در اداره کل راه‌آهن استان هرمزگان اتفاق خوبی رخ‌داده است و علاوه بر آن در سطح ملی نیز پیشرفت‌های مناسبی صورت گرفته است، از جمله کاهش 70 درصدی سوانح، افزایش 8درصدی حمل‌ونقل ریلی در کشور.

 

نصرت نظامی با اشاره به اینکه سال گذشته در حدود 27 میلیون نفر مسافر در سطح کشور با استفاده از خطوط ریلی در سطح کشور جابه‌جاشده‌اند، تصریح کرد: 20 میلیون نفر بین‌شهری و 7 میلیون نفر مسافرت درون‌شهری و حومه‌ای داشته‌اند. یکی از اصلی‌ترین اهداف ما این است که اگر از مردم پرسیده می‌شود ترجیحشان برای سفر از نقطه‌ای به نقطه دیگر در کشور چیست، اگر قطار اولویت اول آن‌ها نباشد در درجه دوم قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه ضرر و زیان عملیاتی در سال 97 نسبت به سال 96 مبلغ 605 میلیارد تومان کاهش داشته است، بیان کرد: فعالیت‌های اداره کل راه‌آهن دارای منافع مادی مستقیم نبوده و عام‌المنفعه است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه منابع مادی و مالی هرچقدر هم که زیاد باشند در برابر منابع انسانی و فکری هیچ به شمار می‌آیند، اضافه کرد: امروز در این جلسه در کنار هم هستیم تا تکریم و معارفه دو فرد رشید، دلیر و ارشد راه‌آهن را انجام دهیم.

 

نصرت نظامی با اشاره به برخی از ویژگی‌های مهندس ماسوری بیان کرد: ماسوری در 36 سال فعالیت در این سازمان تمامی توان فکری، جسمی و روحی خود را در جهت پیشرفت راه‌آهن قرار داده است.

 

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه مهندس محمدرضا چنگانی نیز فردی معتمد و رهبری محبوب برای کارکنان است،  اذعان کرد: وی با آگاه بودن نسبت به‌تمامی مشکلات، موانع، تهدیدها و نقاط ضعف و قوت این سازمان و نیز با ترجیح دادن منافع عمومی سازمان به منافع شخصی خود دوره مدیریتی خوبی را مانند گذشته پیش رو دارد.

 

همچنین در این جلسه معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری هرمزگان ضمن تکریم خدمات شایسته حسن ماسوری ادامه داد: با آقای ماسوری مبانی توسعه‌ای خوبی شروع کرده بودیم و قدم‌های مثبتی نیز برداشته شد.

 

رضا مدرس با بیان اینکه در فرایند توسعه مهم‌ترین مؤلفه حمل‌ونقل است و حمل‌ونقل ریلی قدمت دیرینه‌ای دارد، اشاره کرد: توجه به توسعه و پیشرفت راه‌آهن در بسیاری از مباحث اقتصادی کشور تاثیرگزار است، راه‌آهن مبدأ و مقصد اتفاقات خوب توسعه‌ای است.

 

مدرس با اشاره به اینکه خطوط ریلی کشور مانند شریان‌های حیاتی کشور هستند و ارزآوری، صادرات واردات به‌عنوان سرخرگ اصلی هستند و در ابتدا باید به شریان‌های حیاتی توجه شود تا نتایج مطلوبی در سرخرگ‌های اصلی به دست آید.

 

وی با بیان اینکه سالم‌ترین و ایمن‌ترین حمل‌ونقل، حمل‌ونقل ریلی است، تصریح کرد: باوجوداینکه شرایط مالی کشور، شرایط مناسبی نیست اما سرمایه انسانی و فکری شرایط بسیار خوب است. مدیرانی در مجموعه نظام مشغول فعالیت هستند که به جهت کنترل شرایط حال حاضر با توانمندی خود شرایط را مدیریت می‌کنند.

 

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری هرمزگان در آخر با بیان اینکه ما آماده کمک و همکاری با شما که در جهت توسعه و پیشرفت قصد برداشتن قدم‌هایی دارید هستیم.

 

در ادامه حسن ماسوری ضمن بیان اینکه نمی‌دانم دلیل کوتاه شدن زمان‌های خدمتی‌ام چیست و چرا به‌جای دو سال تنها 9 ماه در خدمت هرمزگانی‌ها بودم؟ تصریح کرد: در خصوص شرایط فیزیکی راه‌آهن و همچنین تقاطع خطرناک موجود در محل راه‌آهن بندرعباس اقداماتی صورت گرفته و پیشرفت 80 درصدی اتفاق افتاده است.

 

سرپرست سابق اداره کل راه‌آهن استان هرمزگان با اشاره به اینکه زمانی که به هرمزگان آمدم و شرایط راه‌آهن بندرعباس و سالن مسافرین را دیدم شرایط مناسب و خوبی نداشتند اما اکنون هم سالن مسافر دارای شرایط مناسبی است و هم امکانات جدیدی از جمله اتاق مادر و کودک فراهم‌شده است.

 

وی با بیان اینکه اعتبارها را با تمام سختی‌ها و بحث‌ها گرفته و عمل به برنامه‌ریزی‌ها زین پس بر عهده مهندس چنگانی خواهد بود، خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات صورت گرفته طی 9 ماه فعالیت و خدمت من در استان هرمزگان، رشد 16درصدی تخلیه بار و کاهش 70 درصدی سوانح راه به همراه داشته است.

 

ماسوری در پایان گفت: در 4 منطقه مدیرکل بوده‌ام و هرچه از مردم این 4 منطقه دیده‌ام خوبی بود و بدی‌ها تنها از من بود، هیچ‌گاه در دوران خدمتم وارد حرام نشده و امیدوارم بعد از این نیز این‌چنین باشد. اگر کاری کرده‌ام که موجب رنجش خاطر و ناراحتی فردی در راه‌آهن شده است حق خود را بر من ببخشد.

 

در پایان نیز سرپرست جدید اداره کل راه‌آهن استان هرمزگان با بیان اینکه قدم گذاشتن در راه مهندس ماسوری سخت است، گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی استان هرمزگان، شرایط خدمت در آن نیز سخت است. هر جا که بعد از مهندس ماسوری رفته‌ام کارم بسیار دشوار شده است.

 

محمدرضا چنگانی با بیان اینکه مدت چهار سال در اداره کل استان اصفهان در حال فعالیت و خدمت‌رسانی بوده‌ام، تصریح کرد: امیدوارم در مسیر پیشرفت در اداره کل راه‌آهن استان هرمزگان نیز اتفاقات و قدم‌های خوبی برداشته شود و توسعه سازمان راه‌آهن هرمزگان اتفاق افتد.

 

پیش از ظهر امروز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع را آهن جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه وی، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری هرمزگان، جمعی از مدیران شرکت‌های عامل برگزار و از خدمات شایسته مهندس حسن ماسوری قدردانی و با اهدای حکمی مهندس محمدرضا چنگانی مدیرکل پیشین راه‌آهن شرق بر منصب سرپرست اداره کل راه‌آهن استان هرمزگان نشست.

 

منبع: ایسنا

نظر شما