شناسهٔ خبر: 35419125 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

رابرت اوبرایان،مشاور جدید امنیت ملی آمریکا کیست؟

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا صبح روز چهارشنبه «رابرت اوبراین» نماینده ویژه وزارت خارجه این کشور در امور گروگانگیری را به سمت مشاور امنیت ملی این کشور منصوب کرد.

صاحب‌خبر -

العالم - آمریکا

اوبرایان در سال 2018 به‌عنوان فرستاده ویژه در امور گروگان‌ها در وزارت امورخارجه آمریکا انتخاب شده بود. وی در تلاش اخیر ترامپ برای بازگرداندن ایسپ راکی، خواننده رپ آمریکایی که متهم به ضرب و جرح در سوئد بود نقش اصلی را داشت.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز در گزارشی نوشت اوبراین که در دوره ریاست جمهوری جرج دابلیو بوش نیز مشغول به کار بود، با توجه به روابط خوبش با پنتاگون و وزارت امور خارجه «گزینه‌ای مطمئن» برای پُست مشاور امنیت ملی محسوب می‌شود.

اوبرایان که از وی به عنوان مذاکره کننده آمریکا در امور گروگان‌ها نام برده می شود جایگزین جان بولتون شد که به تازگی در پی تشدید اختلاف ها با دونالد ترامپ از این سمت برکنار شد.

رئیس جمهوری آمریکا با انتشار توییتی در این خصوص نوشت: «از اعلام انتصاب رابرت اوبرایان به عنوان مشاور جدید امنیت ملی خوشحالم. اوبرایان به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهوری در آزادسازی گروگان ها عملکرد موفقت آمیزی در وزارت امور خارجه داشته است.»

نظر شما