شناسهٔ خبر: 35419029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کسی جرأت حذف عنوان شهید از معابر کهگیلویه و بویراحمد را ندارد/موارد اخیر بی‌سلیقگی بود

معاون فرهنگی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ شخص و جریان و ارگانی جرأت حذف نام شهدا از معابر کهگیلویه و بویراحمد را ندارد.

صاحب‌خبر -

احمد بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در خصوص موضوع حذف عنوان شهدا در معابر و کوچه‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این استان در هشت سال دفاع مقدس از خود نام نیکو بر جای گذاشت و مفتخر است که بیشترین اعزام نیرو از کهگیلویه و بویراحمد بوده است همچنین با توجه به جمعیتی که در آن زمان داشت بیشترین شهید متعلق به این استان بود.

وی با بیان اینکه نام کهگیلویه و بویراحمد با شهید و شهادت و ایثارگری عجین است افزود: خانواده‌ای در این استان نام ببرید که در زمره خانواده بزرگ ایثارگری استان نباشد یا شهید داده و یا جانباز و آزاده داشته است این استان هر چه دارد به برکت نام شهدا و ایثارگران و افتخارآفرینی آن‌هاست.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به این که مردم کهگیلویه و بویراحمد برای خانواده شهدا و ایثارگران و از همه مهم‌تر برای شهدا حرمت خاصی قائل هستند افزود: به همین دلیل کسی نمی‌تواند و حق ندارد با نام شهدا در این استان بازی کند و به عبارتی شهدا  و جامعه ایثارگری را وارد بازی‌های سیاسی و یا هر موضع حاشیه‌ای دیگر کند.

وی با بیان این که بحثی در کشور پیش آمده بود و عده‌ای کج سلیقه و یا بی‌سلیقه در خصوص حذف عنوان شهدا از معابر شیطنت‌هایی انجام داده‌اند افزود: مطمئن هستم در یکی دو موردی که در استان ما چنین اقدامی انجام شده بود سهوا و صرفا از روی بی سلیقگی و سهوی بوده است چرا که در استان کسی جرات حذف نام شهدا را ندارد و مردم در صورت مشاهده چنین اقدامی خودشان برخورد لازم را خواهند کرد.

این معاون بنیاد شهید استان افزود: با توجه به ماده 63 شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور که رئیس‌جمهور رئیس آن و رئیس بنیاد شهید کشور دبیر آن هستند و همچنین در استان که استاندار رئیس و رئیس بنیاد شهید دبیر آن است و 16 عضو دارد همه برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در ادار‌ه‌کل بنیاد شهید استان هم هر برنامه‌ای از جمله برنامه‌های ورزشی را با مزین کردن به نام شهدا برگزار می‌کنیم، محکم و با صدای بلند می‌گوییم که هیچ کس در استان جرات حذف نام شهدا را ندارد.

انتهای پیام/82009 

نظر شما