شناسهٔ خبر: 35418976 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

یک وجب خاک روی خودرو/ بلای بزرگ خصوصی‌کشی

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به مدیری خوش‌نامی که امروز در دادگاه‌ها به سر می‌برد تا تلخی که کام چغندرکاران را برهم ریخت.

صاحب‌خبر -

یک وجب خاک روی خودرو/ بلای بزرگ خصوصی‌کشی

به گزارش بورس‌نیوز، یک‌وجب روغن روی آش را شنیده بودیم، اما یک‌وجب خاک روی خودرو را نه!
اخیرا درب یکی از پارکینگ‌ها باز شده و کلی ماشین رویت شده، اما گویا فلان ماشین تنها بخاطر بوق، بالابر شیشه و برف‌پاک‌کن و ... در پارکینگ مانده است؛ حال تصور کنید مثلا پراید ۵۰ میلیون تومانی بخاطر «خیلی گران حساب کنید» یک میلیون تومان، در پارکینگ مانده و خریدار درحال بال‌بال زدن خودرو هستند و شب‌ها با خواب وعده‌های خودروسازان سر بر بالین می‌گذارند.
حال اگر درب پارکینگ قطعه‌سازان نیز باز شود، همانند شهرفرهنگ، دیدن دارد.
 
بانک‌ملت‌نشینی که دادگاهی شد
گویا داستان آنکه هر کس از بلوارمیرداماد رد شود، دادگاهی می‌شود واقعیت داشته و خبر رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی امروز محاکمه شد، حباب علامت تعجب روی سرمان را ترکاند.
شنیده شده که دادگاه رسیدگی به اتهامات دیواندری مدیرعامل سابق بانک ملت و رئیس فعلی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی امروز برگزار شد.
دیواندری متهم بوده به مشارکت در اخلال عمده نظام اقتصادی از طریق تشکیل و سرکردگی شبکه یک کلاهبرداری و خیانت در امانت به بانک ملت و پارسیان به مبلغ ١۶ هزار دلار و مشارکت قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو.
 
کام تلخ چغندری‌ها
سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که کماکان چغندرکاران در انتظار اعلام نرخ تضمینی هستند، اما این تعلل باعث شده تا سطح کشت زیر سوال برود! دولت برای تامین شکر مورد نیاز داخل مجبور شود با نرخ‌های بالاتر اقدام به واردات کند؛ لذا به جرات میتوان گفت بی تدبیری دستاورد خودکفایی شکر را بر باد داد.
 
خصوصی‌سازی و بلای بزرگ
چه کسی باور می‌کند هپکو اراک به عنوان تولید کننده ماشین‌آلات بزرگ راهسازی همچون لودر و بولدزر که دارنده جایزه طلایی کیفیت در رقابت با شرکت‌های بین‌المللی است و شرکت‌های بزرگ یکی از افتخارات خود را همکاری با هپکو می‌دانستند، تنها با کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی واگذار و دچار تعطیلی و رکود شد؟
چه کسی باور می‌کند وقتی هیچ کجای دنیا نتوانستند پروژه شرکت چند ملیتی «زیمنس آلمان» را انجام بدهند هپکو این کار را انجام داد و در باور شرکت «ولوو» نمی‌گنجید در ایران شرکتی باشد که بتواند شاسی لودر تولید کند.
جالب است بدانید ارزش سهام شرکت هپکو در سال ۸۶ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بوده، اما تنها ۶۰ میلیارد تومان ارزش گذاری می‌شود!

نظر شما