شناسهٔ خبر: 35418966 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

امنیت پایین مدارس انگلیس در برابر حریق

theguardian

به گفته یک بیمه‌گر آموزش و پرورش در انگلیس دو سوم مدارسِ این کشور دارای سیستم‌های ضد حریق ضعیفی بوده و نسبت به وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی از آمادگی‌ مناسبی برخوردار نیستند.

صاحب‌خبر -

دفتر شرکت بیمه زوریخ در این انگلیس که بیمه نیمی از مدارس و دانشگاه‌های این کشور را بر عهده دارد، پس از بازرسی‌هایی  که طی دو سال اخیر از ۱۰۰۰ مدرسه به عمل آورده در نامه‌ای به دولت انگلیس خواستار اقدامی فوری برای بهبود محافظت از مدارس در برابر آتش‌سوزی شده است.

زوریخ اعلام کرده ۶۷ درصد از مدارس انگلیسی بازرسی شده، سیستم محافظت در برابر حریق "ضعیف" داشته و تنها ۵ درصد از آن‌ها در بازرسی‌ها سطح "عالی" را کسب کرده‌اند. این در حالی است که آمار مدارسی که سطح "عالی" را در این زمینه کسب کرده‌اند در اسکاتلند به ۲۹ درصد رسیده است.

در اسکاتلند نصب سیستم‌های آبپاش به طور قانونی در تمامی مدارس جدید و بازسازی شده ضروری است. در انگلیس این وجود سیستم‌ها در تمامی مدارس اجباری نبوده و کمتر از یک ششم از مدارس جدید این کشور سیستم‌های آبپاش را نصب کرده‌اند.

علاوه بر آبپاش‌ها روش‌های ساخت مدرن و ضد حریق ساختمان‌های مدارس نیز همچون سیستم‌های تشخیص حریق و کنترل دود نیز در بازرسی‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته کارشناسان زوریخ هر ساله بیش از ۱۰۰۰ آتش‌سوزی در محل مدارس انگلیس رخ می‌دهد که حوادث بزرگ‌تر به طور میانگین ۲.۸ میلیون پوند برای مدارس و دیگر ساختمان‌های نزدیک به آن‌ها خسارت به همراه دارد.

مدیر آموزشی زوریخ اظهار داشته ایجاد یک تغییر در نحوه قانون‌گذاری دولت در مورد اجبار نصب سیستم‌های آبپاش در مدارس می‌تواند از بروز چنین خسارت‌هایی جلوگیری کرده و هم‌چنین از بروز اخلال در تحصیل دانش‌آموزانی که بازسازی مدارسشان پس از وقوع آتش‌سوزی ماه‌ها زمان می‌برد، جلوگیری می‌شود.

یکی از مقامات ارشد اتحادیه آتش‌نشانان انگلیس در این ارتباط اعلام کرده که این اتحادیه پیش‌تر بارها نسبت به لزوم نصب سیستم‌های آبپاش در مدارسی که جدید ساخته شده‌اند و دیگر ساختمان‌ها با خطر بالای آتش‌سوزی هشدار داده و اکنون نیز از نامه گروه بیمه زوریخ و درخواست آن از دولت برای اجباری کردن این قانون حمایت می‌کند.

این مقام ارشد اظهار داشته که در حالت ایده‌آل سیستم‌های آبپاش باید در تمامی مدارس در هر اندازه و قدمتی نصب شوند. این سیستم‌ها به محدود کردن انتشار حریق، کاهش خسارات ناشی از آن و دادن فرصت بیشتر به ساکنان برای تخلیه ساختمان و هم‌چنین کاهش خطری که آتش‌نشانان هنگام مهار حریق با آن مواجه‌اند، کمک می‌کنند.

در ماه میلادی مارس دولت انگلیس یک رایزنی در مورد طراحی امنیت مدارس در برابر آتش‌سوزی صورت داده که گزارش آن هنوز تکمیل نشده است. اداره آموزش و پرورش انگلیس نیز مدعی است که مدارس اساسا مکان‌های امنی هستند که برای تخلیه در سریع‌ترین زمان ممکن در حین آتش‌سوزی‌ها طراحی شده‌اند.

به نوشته روزنامه گاردین، اداره آموزش و پرورش انگلیس هم‌چنین اعلام کرده که تمامی مدارس نیازمند سیستم‌های ضد حریق به روز بوده و تمامی مدارس جدید باید سیستم‌های اعلام حریق و آبپاش داشته باشند.

نظر شما