شناسهٔ خبر: 35418911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس:

درآمد ۱۲ میلیون ریالی مددجویان کمیته امداد از نیروگاه خورشیدی

رفسنجان - نماینده مردم رفسنجان و انار گفت: هر خانواده مددجوی تحت پوشش کمیته امداد رفسنجان و انار ماهیانه می توانند از محل نصب نیروگاه خورشیدی بر بام منزل خود درآمد ۱۲ میلیون ریالی کسب کنند.

صاحب‌خبر -

احمد انارکی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توانمندسازی خانواده های کمیته امداد در دستور کار است و یکی از روش هایی که می توانند این افرادِ تحت پوشش، به درآمدزایی برسند ایجاد نیروگاه های خورشیدی بر بام منازل آنها است.

وی افزود: مددجویان با ایجاد نیروگاه خوشیدی بر بام منازل خود می توانند بین ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و۲۰۰ هزار تومان ماهانه درآمد داشته باشند.

وی با بیان اینکه اداره برق تا ۲۰ سال تضمین خرید برق تولیدی این افراد را تضمین کرده است، عنوان کرد: سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان برای این کار اختصاص و جذب شد و امسال یک میلیارد تومان برای مددجویان این دو شهرستان اختصاص یافته است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در ادامه به تصویب امهال وام های کشاورزی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: با تشکیل ستاد بحران مشخص شد دو هزار میلیارد تومان خسارت در حوزه رفسنجان و انار به کشاورزان پسته کار وارد شد که شروع و پایه گذاری خسارت در رفسنجان و انار انجام گرفت و باعث شد به کل کشور که ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده بود وام های کشاورزی تسهیلات گیرندگان تا سه سال امهال شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اساس کار ما کشاورزی و شاخص درآمد ما پسته است و سال گذشته به حدی محصول نداشتیم که در کل کشور بیمه محصولات کشاورزی تنها برای شهرستان انار آنهم برای هر هکتار در باغات پسته این شهرستان دو برابر محسوب شد و جذب و به خسارت دیدگان پرداخت شد.

وی بیان کرد: در بخش پرداخت تسهیلات برای تعمیر باغات پسته تاکنون در رفسنجان ۸۵۰ پرونده برای این کار تشکیل شد که بخشی از آنها پرداخت شده است و برای تعمیرات باغات کشاورزی پسته در سطح استان کرمان امسال ۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

انارکی محمدی با اشاره به اینکه  طرح انتقال آب از خلیج فارس به رفسنجان در حال اجرا است، افزود: این آب به شرکت های  گل گهر سیرجان، مس سرچشمه و چادرملوی یزد می رود و تعهد ما این است که آب برای شرب مردم خریداری کنیم و آب بخش صنعتی این مناطق را هم تأمین کنیم ضمن اینکه با اجرای این طرح ۶۰ میلیون مترمکعب آب اضافه خواهیم داشت که با اجرای این طرح به زمین تزریق می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در خصوص رفع نقاط حادثه خیز و جاده سازی اظهار کرد: جاده نوق در حال دوبانده شدن است، ماشین آلات از شرکت های مختلف در این طرح در حال فعالیت هستند.

انارکی محمدی افزود: در بخش ورزش نیز ۹ زمین چمن مصنوعی  در انار در دستور کار است تعدادی هم در حال ساخت است، در مورد مسکن برای جوانان هم ۷۵۰ قطعه زمین برای واگذاری به جوانان انار اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: از محل سفرهای استانی بیمارستان انار را در حال ساخت داریم، ۱۲.۵ میلیارد تومان برای این کار گذاشتیم و امیدورایم انجام شود و شرمنده بیماران انار نباشیم.

نظر شما