شناسهٔ خبر: 35418773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

تاسیس ۱۲۴ روستا مهد در روستاهای فاقد مهدکودک

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: ۵۴ مهدکودک شهری روستایی و حاشیه‌ای در راستای تأمین رشد و تکامل یکپارچه کودکان ۴ تا ۶ سال با همکاری بخش غیردولتی در استان راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، سلمان کریمیان با اشاره به اقدامات مهم و شاخص صورت گرفته از ابتدای شکل گیری دولت دوازدهم تاکنون در حوزه امور اجتماعی بهزیستی لرستان، اظهار کرد: در دفتر کودکان و نوجوانان برنامه‌ها و اقدامات متعددی را انجام داده‌ایم.

وی اضافه کرد: به منظور نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ۱۲ تا ۱۸ سال پسرانه در شهرستان بروجرد مرکزی را با مشارکت بخش غیردولتی راه اندازی کرده‌ایم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان افزود: همچنین ۵۴ مهدکودک شهری روستایی و حاشیه‌ایی در راستای تأمین رشد و تکامل یکپارچه کودکان ۴ تا ۶ سال با همکاری بخش غیردولتی در استان راه‌اندازی کردیم.

کریمیان بیان کرد: کلنگ‌زنی و عقد قرارداد با خیرین در راستای ساخت رایگان مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست ۰ تا ۳ سال (شیرخوارگاه) در ۴ طبقه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان خرم‌آباد از دیگر اقدامات معاونت امور اجتماعی بهزیستی لرستان بوده است.

وی از اجرای طرح شناسایی کودکان مناطق حاشیه‌ای در راستای ارائه خدمات مطلوب و حمایت همه جانبه از آنان خبرداد و گفت: همچنین ارائه یک وعده غذای گرم برای 4378 کودک روستایی و مناطق روستایی و کمک بلاعوض به ۲۲۹ روستا مهد برای کمک به خرید تجهیزات  از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان از پرداخت بخشی از شهریه کودکان بی‌بضاعت مناطق روستایی و حاشیه‌ای به منظور بهره‌مندی این کودکان از خدمات مهدکودک خبرداد و یادآور شد: همچنین 124 روستا مهد در روستاهای فاقد مهدکودک را برای تامین رشد و تکامل یکپارچه کودکان 3تا6 ساله و ایجاد اشتغال برای دختران تحصیل کرده روستایی تاسیس کرده‌ایم.

​​

نظر شما