شناسهٔ خبر: 35418659 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

۷۷۰ هزار کیلوگرم مواد مخدر در کردستان کشف شد

خبرگزاری تسنیم

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۷۷۰ هزار کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و ۷۵۴ نفر متخلف در این حوزه دستگیر شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، سرهنگ عباس مسعودی، ظهر امروز نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امروزه حضور معتادین متجاهر در استان به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم بدل شده است، اظهار داشت: در راستای ساماندهی این افراد و به منظور ایجاد آرامش در سطح شهرها، نیروی انتظامی همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید و در آستانه بازگشایی مدارس طرح ضربتی جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاکسازی مناطق آلوده کردستان را آغاز کرده است.

وی زمان اجرای طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر و پاکسازی مناطق آلوده را 27 شهریورماه تا پاکسازی تمام مناطق آلوده استان دانست و افزود: این طرح ابتدا در محدوده مدارس و مراکز آموزشی اجرایی می‌شود و پس از آن به تمام نقاط استان کردستان تعمیم داده خواهد شد.

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان با درخواست همکاری از دستگاه‌های مرتبط با حوزه مبارزه با موادمخدر، تصریح کرد: در صورت فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم از جمله محل نگهداری و ترک معتادان، می‌توان نسبت به اجرای موفق این طرح خوشبین بود.

وی با تأکید بر اینکه صرفاً نمی‌توان به دستگیری اکتفا کرد، گفت: در صورت عدم مدیریت دستگاه‌های ذیصلاح این افراد بعد از آزادی دوباره برای شهروندان مشکل‌آفرین خواهند شد.

سرهنگ مسعودی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی عزم خود را جهت پاکسازی کامل شهرهای استان کردستان جزم کرده است، یاد آور شد: علاوه بر معتادین متجاهر با خرده‌فروشان اطراف مدارس و مراکز آموزشی نیز برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه تعداد معتادان متجاهر در سطح استان کردستان چند نفر هستند؟ بیان کرد: 180 نفر معتاد متجاهر در سطح استان شناسایی شده‌اند که این افراد پس از دستگیری جهت ترک به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی و در آنجا نگهداری خواهند شد.

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان در پایان با اذعان به اینکه امسال افزایش 66 درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در استان داشته‌ایم، تصریح کرد: از ابتدای امسال 770 هزار کیلوگرم کشفیات مواد مخدر در استان داشته‌ایم که در این رابطه حدود یک‌هزار و 754 نفر نیز دستگیر شده‌اند.

نظر شما