شناسهٔ خبر: 35418602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قزوین| امام حسین(ع) چراغ مسیر آزادی خواهی در جهان است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: پیامبر اکرم(ص) تنها رسولی بودند که برای اهدافی جهانی مبعوث شدند و آزادی و آزادگی از مهم‌ترین این اهداف بود که امام حسین(ع) چراه راه این مسیر در جهان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مدرسه علمیه صالحیه قزوین با حضور طلاب این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) تنها پیامبری بودند که با رسالتی جهانی مبعوث شدند چرا که پیامبران پیش از ایشان تنها برای هدایت قوم و قبلیه ای وظیفه داشتند اما پیامبر اسلام با هدف و رسالتی جهانی از طرف خداوند انتخاب شدند و این مسیر پس از ایشان نیز ادامه داشت.

وی بیان کرد: امام حسین(ع)ادامه دهنده راه پیامبری بودند که برای آزادی و آزادگی تلاش کردند و در تمام طول زندگیشان سعی کردند تا این اهداف والا را به مردم منتقل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود:با مطالعه سیره و زندگی پیامبر اکرم  متوجه می‌شویم بخش قابل توجهی از زندگی ایشان به فعالیت‌های فرهنگی معطوف شده است که حتی مختص به زمان خاصی نیست و گویا برای انسان از روز نخست تا ابدیت برنامه ریزی شده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به عنوان یک پیام آور از سوی پیامبر اکرم(ص) و یک چراغ مسیری که حضرت رسول آغاز کرده بودند را ادامه دادند و امروز می‌بینیم ارزش‌هایی که امام حسین(ع) برای آن قیام کردند در همه دنیا در بین مردم طرفدارانی دارد و هر آزادی خواهی از هر دین و کیشی به امام حسین(ع) و اهداف ایشان احترام می نهد.

آیت الله عابدینی گفت: به همین دلیل است که اعتقاد داریم امام حسین(ع) تنها مختص مسلمانان و شیعیان نیست بلکه هر کسی در هرگوشه‌ای از این دنیا که ظلم را برنمی‌تابد و در مقابل ظالمان می‌ایستند مسیری حسینی در پیش دارد و اگر با امام حسین(ع) آشنا شود قطعا از ایشان الگوگیری خواهد داشت.

وی افزود :آرمان‌ها، اهداف و حتی افکار امام حسین(ع) باید در بین مردم ترویج شود چرا که دستاوردهای قیام عاشورا بین المللی است و قطعا در هر دوره‌ای از زمان مصادیقی از این ظلم و جنایت وجود دارد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا نه تنها تن به بعیت با یزد ندادند بلکه بیان فرمودند که هر کسی که به من شباهتی داشته باشد با امثال شما بیعت نخواهد کرد و به دنیاگفت که در هر دوره‌ای آزادی خواهانی وجود دارد که در مقابل ظالمان ایستادگی می‌کنند.

آیت الله عابدینی گفت: امام حسین(ع) به دنیا ثابت کرد اگر قیامی برای رضای خدا و در راه زنده کردن شعائر اسلامی باشد قطعا نتیجه قیام هرچه که باشد به پیروزی منجر می‌شود.

وی گفت: تا دنیا برپاست جبهه حق و باطل است و این ما هستیم که مشخص می‌کنیم دوست داریم در کدام جبهه باشیم.

انتهای پیام/ن

نظر شما