شناسهٔ خبر: 35418577 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولویت اصلی دولت جلوگیری از خام فروشی و الزامی شدن ۸۵ استاندارد برای خودروسازان

استان‌ها - ایرنا - بازداشت عاملان آتش سوزی جنگل های ارسباران، الزامی شدن ۸۵ استاندارد برای خودروسازان، اشتیاق بازرگانان ترکیه ای برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو، کشف ابزارهای دوره نوسنگی در داورزن خراسان رضوی، عضویت منطقه آزاد ارس در سازمان جهانی جهانگردی، نظام رتبه بندی داخلی برای دانشگاه‌ها تعریف شود و مشخص شدن نرخ بلیت پرواز ایلام - نجف از جمله مهمترین خبرهای ۲۴ ساعت گذشته سایت استانی سراسری ایرنا است.

صاحب‌خبر -

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

جلوگیری از خام‌فروشی یکی از اولویت‌های دولت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از چند پروژه پالایشگاهی و صنعتی در شهرستان‌های لامرد و مُهر دراستان فارس بازدید کرد و گفت: جلوگیری از خام‌فروشی همواره مد نظر مسئولان ارشد نظام و مورد تاکید اقتصاددانان و در دستور کار دولت تدبیر و امید بوده و این مهم در پروژه‌های بزرگ صنعتی دنبال شده است.

بابک دین پرست اظهار داشت : مشکلات صنایع بزرگی که اشتغال‌زایی بالایی دارند در بازدیدهای منظم و منسجم با سرعت و جدیت پیگیری می شود و با اهتمام بیشتری توسط دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌شود .

ارائه خدمات سلامت در ۱۲۵ پایگاه و نقطه به زائران اربعین در کرمانشاه

معاون بهداشت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام آمادگی مجموعه این وزارتخانه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در استان کرمانشاه، گفت: ۴۳ پایگاه شهری و جاده‌ای فوریت‌های پزشکی، ۸۲ نقطه ارایه خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه فروند بالگرد و پنج دستگاه‌ موتورلانس آماده خدمت امدادی به زائران می‌باشند.

علیرضا رئیسی افزود: ۹ بیمارستان وزارت بهداشت در استان در ارتباط مستقیم با زایران اربعین برای خدمات درمانی هستند و هفت بیمارستان استان به صورت معین آماده همکاری در این زمینه بوده و هفت بیمارستان غیر دانشگاهی نیز در زمینه درمان خدمت می‌کنند و باتوجه به نیاز منطقه ۲ بیمارستان صحرایی در منطقه برپا می‌شود.

تاجران ترکیه‌ای مشتاق استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه آزاد ماکو هستند

رئیس انجمن فعالان اقتصادی و کارآفرینان ارزروم ترکیه گفت: تاجران ترکیه‌ای مشتاق استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه آزاد ماکو هستند که تسهیل تجارت در این منطقه می‌تواند در افزایش این اشتیاق موثر باشد.

ابراهیم گوزوتوک /ibrahim gozutuk/ در دیدار با معاون سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه مرزهای ایران و ترکیه همواره مرز صلح، دوستی و آرامش بوده است، افزود: زمینه همکاری بسیار خوبی بین تجّار و بازرگانان ۲ کشور فراهم است.

کشف ابزارهای دوره نو سنگی در داورزن کشف شد

ابزارهای سنگی با پیشینه هفت هزار سال در شهرستان داورزن استان خراسان رضوی کشف شد.

محمد عبدالله زاده ثانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن گفت: این ابزارها که در تپه ای در این شهرستان شناسایی شده مربوط به دوره نوسنگی و این تپه نیز کارگاه ابزارسازی بوده است. مطالعه بیشتر روی این ابزارهای سنگی با کمک ابزارشناسان و باستان شناسان متخصص در پژوهشگاه باستان شناسی کشور انجام می‌شود.

منطقه آزاد ارس عضو سازمان جهانی جهانگردی شد

 رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با برگزاری بیست و سومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) این منطقه آزاد عضو وابسته به این سازمان شد.

 محسن نریمان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه پذیرش پنج عضو جدید ایرانی در مجموعه اعضای وابسته سازمان UNWTO مورد تایید این سازمان قرار گرفت،  افزود: مصوبه عضویت این اعضای جدید در نشست شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) در خرداد سال جاری در باکو مطرح و در خصوص آن رایزنی شده بود.

رعایت ۸۵ استاندارد خودروسازی از ابتدای زمستان امسال الزامی است

 معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رعایت ۸۵ استاندارد صنعت خودروسازی از ابتدای زمستان برای واحدهای تولید خودرو کشور الزامی است.

 «وحید مرندی‌مقدم» در جمع اصحاب رسانه در شهر مهاجران افزود: خودروسازان تا ۲ سال قبل موظف به رعایت ۵۵ استاندارد اجباری در محصولات تولیدی بودندکه دایره شمول این استانداردها پارسال به ۶۵ مورد رسید و از ابتدای زمستان امسال نیز ۲۰ استاندارد اجباری دیگر با هدف افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل اجرایی می‌شود.

بازداشت عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران 

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در رابطه با عوامل وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران ماموریتی به معاونت پیشگیری و معاون دادستان مرکز استان در امور حقوق عامه محول شده بود ، گفت : پس از انجام تحقیقات ۳ نفر بازداشت شدند.

موسی خلیل‌اللهی  افزود: این افراد با انگیزه شخصی به منظور بهره برداری از محیط به نفع خود از جمله چرای دام اقدام به این کار کرده بودند.

نظام رتبه‌بندی داخلی برای دانشگاه‌ها تعریف شود

 رئیس دانشگاه سمنان خواستار ایجاد نظام رتبه‌بندی داخلی برای دانشگاه‌های کشور و با محوریت مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (رایسست) شد. ( رایسست  - RICeST ) با هدف تامین نیازهای اطلاعاتی و تأمین مدارک علمی مورد نیاز اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و دانشجویان تاسیس شده است.

مسعود نصیری در حاشیه امضای تفاهم نامه با مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (رایسست) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بازدید از این مرکز را فرصتی مغتنم برای این دانشگاه عنوان کرد و بیان داشت: وجود چنین مرکزی با این میزان امکانات مایه افتخار است به ویژه اینکه فارغ از اتفاقات معمول که چنین مجموعه‌هایی در پایتخت دایر می‌شود این سازمان در شیراز به ثبت رسیده است.

قیمت بلیت پرواز ایلام - نجف مشخص شد

 مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به عنوان قیمت بلیت پرواز ایلام - نجف برای اربعین امسال از سوی انجمن شرکت های هواپیمایی کشور تعیین شده است.

جواد یگانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعرفه با توجه به مسافت کوتاه هوایی ایلام - نجف مصوب شده و تعداد زیاد متقاضیان این پرواز تغییر در افزایش تعرفه مصوب فوق ایجاد نمی‌کند.

تهران دومین استان در جمعیت محروم از تحصیل است

 استاندار تهران گفت: تهران پس از سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشور از نظر میزان جمعیت محروم از تحصیل دارد.

انوشیرون محسنی بندپی در نشست شورای برنامه ریزی استان تهران افزود: بناست با همکاری اداره کل آموزش و پرورش نسبت به شناسایی بازماندگان از تحصیل در این استان اقدام و اطلاع رسانی شود.

گزارش مراکز استان ها

مرکز زنجان گزارشی با عنوان "طلای سبز طارم، به نام باغداران به کام دلالان" منتشر کرده و در آن آورده است حضور همیشگی واسطه ها و دلالان در بازار کشاورزی شهرستان طارم موجب شده تا قشر زحمتکش کشاورز و باغدار به ناچار محصولات خود را به کمترین قیمت ممکن به فروش برسانند و اکنون که فصل برداشت زیتون در طارم است این بازار نیز در دست دلالان می چرخد و تولیدکنندگان در این شهرستان از مدیریت بازار فروش زیتون توسط دلالان، دل خوشی ندارند.

"تدارک برای راه‌اندازی منطقه نمونه گردشگری پارسه - پاسارگاد" عنوان گزارش مرکز شیراز که در خصوص تاسیس منطقه نمونه گردشگری در جوار تخت جمشید پرداخته است.

"کیفی سازی تولید، راهی برای رونق بازار چای داخلی" عنوان گزارش دفتر لاهیجان که به صنعت چای و استفاده از دانش فرآوری و کیفی سازی محصول اشاره کرده است.

دفتر جیرفت گزارشی با عنوان "پیازکاران جنوب کرمان در انتظار تدبیر دوباره دولت"منتشر کرده و آورده است افزایش ۲ هزار هکتاری سطح زیر کشت پیاز در جنوب کرمان، کشاورزان این دیار را به تدبیر دوباره دولت و باز شدن درهای صادرات امیدوار کرده است.

"نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در گیرو دارِ چالش‌ها" گزارشی از خمین که به محصولات سنگ تزئینی و چالش‌های پیش رو پرداخته است.

۱۳۵۴/۶۰۳۳

نظر شما