شناسهٔ خبر: 35418484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زبان ترکی آذری از ابتدای مهر ماه در برخی از مدارس آذربایجان شرقی تدریس می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی آموزش زبان ترکی آذری از ابتدای مهر ماه در برخی از مدارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۲ ساعت در هفته این زبان مادری تدریس می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جمع تعدادی از مدیران آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه توسعه کشور وابسته به تعلیم و تربیت صحیح است اظهار داشت: اگر دنیا مدعی آموزش برای همه در همه مکان‌هاست، دین ما «اطلبوا العلم من المهد اللحد» را توصیه کرده است. 

وی بر صیانت از جایگاه معلمان و تکریم آن در جامعه، تاکید کرد و گفت: در مکتب ما آموزش جزو ایدئولوژی است، لذا باید معلمان در صدر مجالس مورد احترام قرار گیرد و این جایگاه بزرگ صیانت شود.

استاندار آذربایجان شرقی دریافت وجه توسط مسئولین مدارس در ثبت نام دانش آموزان را اشکال بزرگی دانست و افزود: هدف من این است که منزلت و کرامت اولیا و مدیران مدارس ما حفظ شود اما مدارسی داشتیم که از اولیا پولی دریافت کردند و باید منابع لازم برای مدارس تامین شود تا این مسئله پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه منابع استانی، منابع ملی و خیرین محل تامین نیاز مدارس است، ابراز داشت: در تمام عرصه‌ها نیازمند کمک خیرین هستیم و در گشته هم استان ما در امر خیرین مدرسه ساز و بیمارستان ساز و مسجد ساز پیشتاز بوده است.

پورمحمدی با بیان اینکه نباید مردم را در تنگنا قرار دهیم که ثبت نام آنها منوط به پرداخت پول باشد، افزود: می‌تواند شماره حسابی اعلام شود که خیرین به مدارس در صورت تمایل کمک کنند و این اقدام کاملا داوطلبانه باشد نه با زور. با دریافت کمک و مشارکت مردم مخالف نیستیم ولی باید درست و از مسیر معقول باشد.

وی با اشاره به اینکه «تبریز» بر خلاف نامش خیلی هم توسعه یافته نیست، گفت: اینکه 55 درصد مدارس ما نا ایمن است، یکی از همین شاخص‌های عقب افتادگی است لذا اگر مدارسی هستند که در تنگنا هستند، اعلام نیاز شود تا خیران کمک کنند و از مردم مبلغی اجباری دریافت نشود. 

استاندار آذربایجان شرقی آموزش زبان ترکی آذری از ابتدای مهر ماه در برخی از مدارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: 2 ساعت در هفته این زبان مادری تدریس می‌شود اما برخی می‌گویند که استاندار دستور داده زبان فارسی را جمع کنید، من مطلقا چنین صحبتی را نداشته ام، چراکه معتقدم زبان رسمی ما فارسی است ولی 2 ساعت در هفته زبان ترکی خود را برای درست نوشتن و درست خواندن آموزش خواهند دید. زبان فارسی در جای خود است، فقط در هفته 2 ساعت زبان خود را آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما