شناسهٔ خبر: 35417784 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

هاشمی در اجلاس معاونان دانشجویی:

معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد باید کانون تحول ارزش‌های دینی و انقلابی باشند

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه در تفکر انقلابی، «دغدغه» موتور تحرک و تحول است، گفت: اگر معاونان فرهنگی و دانشجویی دغدغه نداشته باشند، نمی‌توانند رسالت خود را به خوبی اجرا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سیدمحمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن همایش کتابخانه دکتر حبیبی در حال برگزاری است، گفت: تحولاتی که در مجموعه و بخصوص در معاونت فرهنگی و دانشجویی رخ داده، بارقه‌ای را در دل علاقمندان به انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه معاونت های فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید کانون و مظهر تحول و تعالی ارزش های دینی و انقلابی باشند، اظهار داشت: خوشبختانه در اکثر واحدها، تولیت امور فرهنگی برعهده اساتید مؤمن، انقلابی و بسیجی است.

دکتر هاشمی با بیان اینکه ظرفیت های بی‌نظیری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق ارزش‌های انقلابی وجود دارد، تصریح کرد: تحولات بسیار مثبتی اتفاق افتاده که قابل ستایش است، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه در تفکر انقلابی، «دغدغه» موتور تحرک و تحول است، گفت: اگر معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دغدغه نداشته باشند، نمی‌توانند رسالت خود را به خوبی عملیاتی و اجرایی کنند. مسئولان فرهنگی واحدها نباید دچار روزمرگی و مناسبت‌زدگی شوند و تأثیرگذاری خود را به خوبی نشان دهند.

وی با بیان اینکه باید در واحدهای دانشگاهی سیرت فرهنگی را به طور جدی مد نظر داشته باشیم، اظهار داشت: در زمینه فرهنگی محتوا نباید مورد غفلت قرار گیرد. خوشبختانه در حال حاضر بین نهادها و اقشار مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین تعامل وجود دارد که خروجی آن باید کارکردهای انقلابی باشد.

دکتر هاشمی با تأکید بر لزوم توجه مسئولان فرهنگی واحدها به بخشنامه آراستگی در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: همه نهادهای دانشگاه برای اجرایی کردن این بخشنامه مسئول هستند تا اهداف آن محقق شود.

وی با اشاره به ایجاد دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: این دبیرخانه در سازمان مرکزی تشکیل شده و شیوه‌نامه آن ابلاغ شده است. احکام اعضای شورای مرکزی نیز به زودی ابلاغ می شود. در شیوه‌نامه تأکید شده که در دانشگاه آزاد اسلامی استان ها نیز باید یک دبیرخانه تشکیل و ذیل آن کمیسیون های هفتگانه با محوریت پیشران های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اجرایی شود. اولین عاملی که در دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مد نظر است، «تبیین» است. متأسفانه برخی دانشگاهیان نسبت به مفاد بیانیه گام دوم بی‌اطلاع هستند. این در حالی است که دانشگاهیان باید تأمل بیشتری به این موضوع داشته باشند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از ارکان تأثیرگذار در دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هستند، گفت: هسته مرکزی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نظریه نظام انقلابی است که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است. سه رویکرد «ساختار انقلابی»، «کارگزار انقلابی» و «کارکرد انقلابی» در این نظریه حاکم است که اگر محقق نشوند، نظریه نیز اجرایی نخواهد شد. توجه به این امور باید در واحدهای دانشگاهی در رأس کار باشد.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: با روحیه محافظه‌کاری و ملاحظه‌کاری، نظریه نظام انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی تحقق نمی‌یابد.

وی در پایان خطاب به معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید در واحدهای دانشگاه کارگاه‌های بصیرت‌افزایی و معرفت‌افزایی برگزار شود تا رسالت خود را نسبت به تبیین شاخص های انقلابی به انجام برسانیم.

نظر شما