شناسهٔ خبر: 35417554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

شمخانی:

ایران به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه‌جانبه خواهد داد

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی تأکید کرد: سیاست راهبردی ایران، کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفتگو است لیکن با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدیدترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزین باشد به شرارتهای احتمالی پاسخ قاطع و همه‌جانبه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دریابان علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: بحران یمن که بیش از 50 ماه از شکل‌گیری آن به‌دلیل تداوم تجاوز نظامی عربستان به این کشور سپری شده است، هیچ‌گونه راه‌حل نظامی نداشته و تنها در چارچوب گفتگوهای یمنی ــ یمنی و بدون دخالت طرفهای ثالث قابل اتمام است.

وی افزود: دفاع همه‌جانبه مردم ستم‌دیده یمن دربرابر تجاوز خارجی و کشتار بی‌رحمانه شهروندان این کشور، حق مشروع و قانونی آنها بوده و واکنشی طبیعی به بی‌رحمی متجاوزین است. سلاح‌های ارتش یمن توسط خودشان طراحی و ساخته می‌شود و منتسب نمودن آن به کشورهای دیگر، فرار به جلو به‌منظور عدم پاسخگویی در اتلاف منابع برای خرید تجهیزات پیشرفته و غیرمؤثر نظامی از کشورهای غربی است.

شمخانی تأکید کرد: سیاست راهبردی ایران، کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفتگو است لیکن با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدیدترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزین باشد به شرارتهای احتمالی پاسخ قاطع و همه‌جانبه خواهد داد.

نظر شما