شناسهٔ خبر: 35417408 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزنه برداری قهرمانی جهان| درخشش نقره‌ای قشقایی/ مدال نوبرانه حافظ در دوضرب

وزنه بردار دسته 55 کیلوگرم ایران در پایان رقابت های این وزن مدال نقره دوضرب گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان در تایلند با برگزاری مسابقات دسته 55 کیلو رسما برای وزنه برداری ایران آغاز شد. حافظ قشقایی وزنه بردار جوان 55 کیلوگرم نخستین نماینده ایران بود که روی تخته رفت. در دسته 55 کیلوگرم و در گروه A، 8 وزنه بردار از کشورهای فیلیپین، کره شمالی، ویتنام (2 وزنه بردار)، قزاقستان (2 وزنه بردار)، عربستان، حضور داشتند و قشقایی با آنها رقابت کرد.

 

 

حرکت یکضرب

قشقایی کار خود در حرکت یکضرب را با وزنه 111 کیلوگرم آغاز کرد و در حرکت اول آن را به راحتی بالای سر برد اما در حرکت دوم و سوم نتوانست وزنه 116 کیلوگرم را مهار کند و با همان 111 کیلوگرم در یکضرب به کار خود خاتمه داد.

در پایان حرکت یکضرب، یون چول ام از کره شمالی با 128 کیلوگرم اول شد و انگوین از ویتنام با و ایگور سون از قزاقستان هر دو با حدنصاب 120 کیلوگرم دوم و سوم شدند.

حرکت دوضرب

قشقایی کار خود در حرکت دوضرب را با وزنه 140 کیلو آغاز کرد و آن را با موفقیت بالای سر برد. قشقایی در حرکت دوم وزنه 149 کیلوگرم را مهار کرد تا مدالش در دوضرب قطعی شود. قشقایی در حرکت سوم وزنه 155 کیلو درخواست نمود اما نتوانست آن را بالای سر ببرد تا با همان 149 کیلوگرم در دوضرب به کار خود پایان دهد. مدال قشقایی نخستین مدال دسته سبک وزن ایران بعد از انقلاب در رقابت های جهانی است.

در حرکت دوضرب، یون چول ام از کره شمالی با 166 کیلوگرم اول شد، حافظ قشقایی با 149 کیلوگرم از ایران در جایگاه دوم ایستاد و نقره گرفت و منصور عبدالرحمان السالم از عربستان با 147 کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفت.

 

در مجموع رقابت های دسته 55 کیلوگرم، یون چول ام با 294 کیلوگرم مدال طلا را بر گردن آویخت، ایگو سون از قزاقستان با 266 کیلوگرم دوم شد و منصور عبدالرحمان السالم از عربستان با 265 کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاد و برنزی شد.

حافظ قشقایی وزنه بردار جوان ایران نیز با حدنصاب 260 کیلوگرم در مجموع، در جایگاه هفتم دسته 55 کیلوگرم ایستاد.

انتهای پیام/س

نظر شما