شناسهٔ خبر: 35416039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارسال ۲۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره‌ "قصه گویی"

۲۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره‌ بین المللی "قصه گویی" در چهارمحال و بختیاری ارسال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزچهارمحال و بختیاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی برگزاری جشنواره‌های قصه گویی را زمینه‌ای برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید قصه گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و اساتید قصه و قصه گویی، احیای سنت قصه گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه گویان در جشنواره، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه گویی و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه را از محور‌های این جشنواره اعلام کردارسال ۲۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره‌ بین المللی

فرزاد رحیمی افزود: فراخوان این جشنواره در ۳ بخش صحنه‌ای، نود ثانیه‌ای و بین المللی منتشر شد.

رحیمی گفت:ثبت نام در این جشنواره از ۲۰ تیرماه آغاز شد که بیش از ۳۹۰ نفر تا کنون در سایت ثبت نام کرده اند؛ و زمان بارگذاری فیلم‌ها در بخش صحنه‌ای و بین المللی تا ۲۴ شهریور ۹۸ به اتمام رسیده است؛ اما ثبت نام و ارسال آثار در بخش ۹۰ ثانیه‌ای تا ۱۰ مهر ماه ادامه دارد.

رحیمی ادامه داد: آثار ارسالی در بخش صحنه‌ای در تاریخ‌های نهم، دهم، یازدهم مهرماه در استان و آثار بخش ۹۰ ثانیه‌ای در تهران به صورت ملی اجرا و داوری می شود.

رحیمی گفت:برگزیدگان مرحله اولیه‌ داوری در این روز‌ها در سالن آمفی تئاتر کانون واقع در میدان ابوریحان با همدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: در بخش ۹۰ ثانیه‌ای شرکت افراد از ۳ تا ۱۰۰ ساله و در بخش صحنه‌ای در چند بخش شامل ۱۲ تا ۱۸ سال و زنان، مردان و پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها است.

رحیمی شرایط شرکت دربخش بین المللی راهم برگزیدگان دوره‌های اول تا ۲۱ جشنواره قصه گویان دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور و قصه گویان اعلام کرد.

وی افزود: هم اینک ۲۱ مرکز ثابت و ۵ مرکز سیار و روستایی و پستی با عضویت بیش از ۴۳ هزار و ۷۱۶ دانش آموز در استان فعالیت دارند.

رحیمی از برگزاری بخش مقالات علمی در این جشنواره خبر داد و گفت: این بخش نیز در محور‌های قصه و پرورش تفکر دوره‌ها و رویکرد‌های قصه گویی، قصه گویی و رویکرد‌های نقد ادبی مخاطب شناسی و ادبیات عامیانه، قصه گویی و سلامت برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه مندان شرکت در این جشنواره می توانند با مراجعه به سایت www.kanoonfest.ir از جزییات مطلع شوند.

نظر شما