شناسهٔ خبر: 35415892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری دومین المپیاد عملیاتی ورزشی آتش نشانان تبریز

در راستای خدمات رسانی بهینه به شهروندان و ارتقای توان عملیاتی آتش نشان، دومین المپیاد عملیاتی ورزشی آتش نشانان تبریز در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، قلیزاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه ارایه خدمات بهینه به شهروندان جزو اصول و وظایف این سازمان است، گفت: سازمان‌های آتش نشانی جزو سازمان‌های امدادی و بحران مدار است و می‌بایست آتش نشـانان بطور مداوم از آمـادگـی و توانایی بالایی برخوردار باشنـد تا با توجه به توانایی و چابکی بتوانند در حوادث و ماموریت‌های محوله، خدمات ارزنده به شهروندان ارائه دهند.

او ادامه داد: در عصر حاضر که پیشرفت تکنولوژی در مسیر صعودی است همین امر بر میزان، نوع و شدت و تنوع حوادث افزوده است که بایستی همپای همین روند صعودی اقدامات موثری در جهت پیش بینی و مقابله نیز برداشته شود. بر این اساس در سال گذشته اولین المپیاد عملیاتی ورزشی آتش نشانان برگزار و به جهت کسب نتایج مثمر ثمر در عملیات‌های آتش نشانی تداوم این المپیاد ورزشی نیز امسال به صورت منسجم و کامل‌تر برگزار می‌شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز اجرای این المپیاد را همزمان با سنجش توانایی و ارزیابی مواردی از قبیل سرعت، استقامـت، انعـطاف پذیری، قـدرت، چابکی عنوان کرد و افزود: المپیاد ورزشی در دو مرحله مقدماتی و فینال از مورخه ۲۴ الی ۳۱ شهریور ماه با آیتم‌های عملیاتی آبرسانی به سیبل، نجات و حمل مصدوم، ۱۰۰*۴ امدادی و صعود به برج در محوطه پارکینگ شهرداری مرکز، ایستگاه‌های عملیاتی شماره ۷ و ۱۳ برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه آتش نشانان نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر در معرض حوادث گوناگون هستند و باید در برابر حوادث گوناگون آمادگی خود را حفظ نمایند، متذکر شد: با برگزاری این تمرین‌های عملیاتی نقاط ضعف و قوت آتش نشانان بررسی و آمادگی و توان عملیاتی برای ارائه خدمات مطلوب و موثر به شهروندان دوچندان می‌شود.

قلیزاده افزود: در اقدامات قبلی سازمان برای آماده سازی و ارتقاء توان عملیاتی آتش نشانان، ایجاد فضای شبیه سازی زیرزمینی برای مقابله با آتش سوزی طبقات منفی در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و... بلند مرتبه بود.

دومین المپیاد عملیاتی ورزشی آتش نشانان در راستای خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان و ارتقاء توان عملیاتی آتش نشان انجام می‌گیرد.

 

انتهای پیام/ش

دومین المپیاد عملیاتی ورزشی آتش نشانان تبریز برگزار می شود

برچسب‌ها:

نظر شما