شناسهٔ خبر: 35415870 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نیروی انتظامی قدیمی | لینک خبر

کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در استان/ طرح های پاکسازی در حوزه مواد مخدر با قدرت ادامه دارد

گروه استان ها- خراسان شمالی- فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون یک تن و 526 کیلوگرم انواع مخدر در سطح استان کشف شده است، گفت: طرح های پاک سازی نقاط آلوده اطراف مدارس همواره با جدیت در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار" علیرضا مظاهری" امروز در حاشیه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی که با هدف پاک سازی نقاط آلوده به مواد مخدر در اطراف مدارس و مراکز آموزشی در ستاد انتظامی استان برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی با توجه به شرح وظایف گسترده ای که دارد، مبارزه با مواد مخدر که سرمنشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی است را با قدرت در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر رسالت بسیار ارزشمندی دارد، افزود: همدلی و همکاری و تعامل تمام دستگاه ها برای انجام هرچه بهتر ماموریت های پلیس مبارزه با مواد مخدر بسیار موثر است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه پیش بینی، پیشگیری و مقابله موضوعاتی است که به طور مستمر در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: همچون سنوات گذشته پلیس خراسان شمالی با توجه به اهمیت موضوع، طرح پاک سازی اطراف مدارس و نقاط آلوده را تا پایان سال تحصیلی با قدرت در دستور کار خود دارد.

وی در ادامه به کشف یک تن و 526 کیلو گرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون در استان خبر داد و گفت: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

سردار مظاهری با بیان اینکه در این رابطه یک هزار و 327 نفر از عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر نیز دستگیر که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افزایش داشته، تصریح کرد: در طول این مدت 490 طرح عملیاتی نیز اجرا که 70 طرح در حوزه پاک سازی اطراف مدارس و مراکز آموزشی بوده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در بخش بعدی سخنان خود پاک سازی روستاها از وجود معتادان را از دیگر موضوعات مهم و در دست اقدام این فرماندهی برشمرد و افزود: پلیس این آمادگی را دارد که اگر ظرفیت ها افزایش پیدا کند و مراکز ترک اعتیاد بیش از پیش همکاری خود را تقویت کنند، ظرف یک هفته تمام استان را از وجود معتادان متجاهر پاک کند.

وی همچنین به نقش موثر و انکار ناپذیر خانواده ها در بحث پیشگیری از معضل اعتیاد نیز اشاره کرد و یاد آور شد: خانواده به عنوان نهاد کوچک اجتماعی می تواند در این حوزه ضمن ایفای نقش تاثیر گذار خود در بحث اقدامات پیشگیرانه نیز با جدیت ورود کند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در پایان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید انتظار ما از مسئولان آموزشی این است که با جدیت در حوزه اقدامات پیشگیرانه ورود کنند، خاطر نشان کرد: امروز طرح پاک سازی نقاط آلوده اطراف مدارس و مراکز آموزشی با رمز یاحسین (ع) شروع خواهد شد و امیدواریم کارکنان با روحیه حسینی(ع) و جهادی وظایف خود را به خوبی انجام دهند.#


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد

نظر شما