شناسهٔ خبر: 35415794 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرداخت بخشی از حق‌التدریس معلمان از اول مهر/ ماجرای طرح رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان پرداخت حق‌التدریس معلمان، گفت: توافق‌هایی انجام شده است و امیدواریم بتوانیم هفته اول مهر بخشی از مطالبات معلمان را پرداخت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در برنامه «بوم» به تعدادی از مدارس این اختیار داده شده است که برنامه درسی خودشان را تنظیم کنند و این تمرین بزرگی برای تمرکززدایی در نظام آموزش و پرورش و ارتباط محتوای آموزشی با نیازهای آموزشی است. 

وی ادامه داد: 11 سند در معرض توجه مجلس دانش‌آموزی قرار گرفته است؛ برخی خواسته‌های این مجلس تحقق یافته است و همچنین برایمان تحقق سایر خواسته‌های آنها نیز مهم است.

حاجی‌میرزایی افزود: تاکنون 14 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کردند که 300 هزار نفر نسبت به سال قبل افزایش جمعیت را نشان می‌دهد؛ این افزایش ناشی از رشد جمعیت و گشایش در پذیرش دانش‌آموزان اتباع بوده است.

وی اضافه کرد: با دسترسی به آمار موالید و دانش‌آموزان، افرادی که در سن تحصیل هستند شناسایی می شوند و اگر ثبت‌نام نکنند با خانواده‌ها تماس گرفته می شود که حتماً دانش‌آموزان خود را در مدارس ثبت‌نام کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: امسال 2 هزار میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی شده است که آیین‌نامه تنظیم و به دولت تقدیم شده است و در فرآیند بررسی قرار دارد و 2 هزار میلیارد اعتبار آن حتما تخصیص می یابد. 

وی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: فکر نمی‌کنم رتبه‌بندی از اول مهر اجرا شود چون آیین‌نامه الان در حال تصویب است ولی اعمال آن حتما از اول مهر خواهد بود.

حاجی‌میرزایی درباره زمان پرداخت حق‌التدریس معلمان، گفت: توافق‌هایی کردیم و اعتبارهایی تأمین شده است و امیدواریم بتوانیم هفته اول مهر بخشی از مطالبات را تأمین کنیم. 
انتهای پیام/

نظر شما