شناسهٔ خبر: 35415122 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرمانده ارشد آمریکایی خواستار تشدید حملات هوایی علیه طالبان شد

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان که برای بررسی وضعیت امنیتی «فراه» به این ولایت رفته خواستار تشدید حملات هوایی علیه طالبان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان که به همراه مقامات ارشد امنیتی افغان به شهرستان «انار دره» ولایت فراه رفته است به مقامات محلی این ولایت گفته که حملات هوایی علیه طالبان تشدید خواهد شد.

«محب‌الله محب» سخنگوی والی فراه گفت: ژنرال میلر در این سفر همچنین متعهد شده تا آموزش نیروهای امنیتی افغان را تسریع کند.

در این سفر علاوه بر ژنرال میلر «اسدالله خالد» سرپرست وزارت دفاع ، «مسعود اندارابی»، سرپرست وزارت کشور و «احمد ضیا سراج»، سرپرست امنیت ملی نیز حضور داشتند.

میلر در حالی بر تشدید حملات علیه طالبان تاکید کرده که پیش از توقف گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان توسط ترامپ نیز جنگنده‌های آمریکایی حملات خود را در افغانستان 50 درصد افزایش داده بودند.

براساس گزارش اخیر «دفتر ژورنالیسم پژوهشی» در لندن، داده‌های رسمی ارتش آمریکا نشان می‌دهد که شمار حملات جنگنده‌های آمریکایی در افغانستان در ماه آگوست 800 مورد بوده که در مقایسه با ماه قبل آن و 537 مورد حمله افزایش بسیاری داشته است.

این رسانه پژوهشی نوشت: این افزایش که با نزدیک شدن دو طرف به احتمال ایجاد یک توافق سیاسی همزمان بود احتمالاً در ارتباط با تلاش آمریکا برای تحت فشار قرار دادن طالبان بر سر میز مذاکره صورت گرفته است.

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا اخیراً از طالبان خواسته تا با کاهش حملات در افغانستان تعهد خود را نسبت به صلح نشان دهد.

انتهای پیام/.

نظر شما