شناسهٔ خبر: 35415084 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محمد تقی احمدی؛

دکترسلیمانی ناجوانمردانه به بند کشیده شد

رئیس دانشگاه تربیت مدرس : دکترسلیمانی ناجوانمردانه به بند کشیده شد و تلاش ما برای آزادی دکتر سلیمانی ادامه دار است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمد تقی احمدی در مراسم یادبود مادر دکتر مسعود سلیمانی که در مسجد قدس دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، افزود: این دانشمند بسیار تلاشگر و متعهد بوده است. به عنوان دانشگاه تربیت مدرس وظیفه داریم مسئله مسعود سلیمانی را از همه جبهه‌ها پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم.
وی ادامه داد: برغم حیله گر بودن دشمنان، قدرت اتحاد دانشگاهیان ما کم نیست.
احمدی افزود:دانشگاه و مقامات از ریاست جمهوری، وزارت خارجه تا شخص وزیرخارجه و... تلاش‌هایی در جهت آزادی این دانشمند انجام دادند و بعضا موفقیت‌هایی نیز داشته ایم.
وی ادامه داد: بسیار نگران حال مسعود سلیمانی هستیم. او یک انسان خود ساخته دانشمند و دینمدار است. او چند تن از افراد نااهل را مسلمان کرده است. امیدواریم او با سلامتی و توانمندی به ایران برگردد.
برادر دکتر سلیمانی نیز در این مراسم گفت:: دکتر سلیمانی وضع جسمی خوبی ندارد حتی دارو‌های اساسی هم به آن نرسیده است. وی ۱۵ کیلو وزن کم کرده و چشمانش ضعیف شده است. امیدواریم با پیگیری نهاد‌های مسئول این دانشمند ایرانی هر چه زودتر از بند آزاد شود.
«مسعود سلیمانی»، استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس و یکی از دانشمندان برجسته در حوزه سلول‌های بنیادی، از حدود یک سال قبل به دلایل واهی در زندان‌های آمریکا به سر می‌برد.
مرحومه خانم معصومه جوانی مادر دکتر سلیمانی که پس از شنیدن خبر بازداشت فرزندش از سوی ماموران امنیتی رژیم آمریکا از ۷ ماه قبل به کما رفته بود، یازدهم شهریور در اصفهان در سن ۶۳ سالگی جان خود را از دست داد.

نظر شما