شناسهٔ خبر: 35414859 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حزب‌ الله لبنان:

معترضان به عملیات پهپادی یمن، درباره علت عملیات از خود سوال کنند

معاون حزب‌‌الله اعلام کرد: عده‌ای که به عملیات پهپادی ارتش یمن علیه پالایشگاه‌های سعودی اعتراض می‌کنند باید از خود بپرسند چرا یمنی‌ها اقدام به این کار کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، آمریکا امروز برای تحیمل سیاست‌هایش و نیز حفظ «موجودیت اسرائیل در منطقه» دست به تجاوز آشکار علیه کشورهای منطقه می‌زند، شهرها را ویران می‌کند و  زنان و کودکان و سالمندان را می‌کشد، واشنگتن این اقدامات را یا به صورت مستقیم یا از طریق ابزارهای خود در منطقه غرب آسیا انجام می‌دهد.

بر اساس گزارش روزنامه «الجمهوریه»، نعیم قاسم ادامه داد: این حق ملت‌های منطقه است که با تمام شیوه‌ها مقاومت کنند، این حق آنهاست که بدون استثنا از هر سلاحی برخوردار باشند.. چه کسی حق دارد قاعده وضع کند که مقاومت چه داشته باشند و چه نداشته باشد؟ چه کسی حق دارد قاعده‌ای وضع کند که مقاومت به عنوان عکس‌العمل چه چیزی انجام دهد و چه چیزی انجام ندهد؟ زمانی که جهان یا عده‌ای به (عملیات) پهپادی علیه پالایشگاه‌های نفت اعتراض می‌کنند آیا از خود سوال نمی‌کنند چرا این پهپادها فرستاده شده‌اند؟ این مقاومت و عکس‌العمل به جنایت‌ها علیه یمن، تخریب یمن و کشتار ملت آن است.

معاون حزب‌الله ادامه داد: اگر خواستار «حل» هستیم باید به «دلیل» و جنایتی که علیه ملت یمن انجام شده، نگاه کنیم و امور را به شیوه سیاسی و با تفاهم حل کنیم نه با فشار نظامی که خواستار تحمیل شروط خود است زیرا امروز مقاومت تحمیل شروط را نمی‌پذیرد و خواستار بازپس‌گیری آزادی و کرامت خود است. به همین دلیل این «عمل» است که باید محکوم شود نه «عکس‌العمل»؛ تجاوز به یمن باید محکوم شود نه دفاع از یمن، اشغالگر اسرائیلی باید محکوم شود نه مقاومت علیه اسرائیل، تلاش‌ها برای ویرانی سوریه باید محکوم شود نه دفاع ملت سوریه از کشورش برای بازپس گرفتن آن. کسی باید محکوم شود که سعی می‌کند به دستاوردهای انقلاب مبارک اسلامی ایران ضربه بزند نه جمهوری اسلامی که در حال دفاع از حقوق و ملت خود است.

نعیم قاسم در ادامه اعلام کرد، تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله در واقع تحریم کل لبنان است و بر روی همه لبنانی‌ها تأثیر می‌گذارد به همین دلیل مسؤولیت مقابله با این رفتار آمریکا و جلوگیری از آن به عهده همه است.

وی افزود: سرنوشت این تحریم‌ها، شکست سیاسی است، ما گروهی هستیم که از سرزمین و حقوق خود شانه خالی نمی‌کنیم حال هر چقدر اعمال فشار انجام شود و ان‌شاءالله در پایان راه پیروز هستیم همانگونه که اکنون در نبرد حق علیه باطل ومقاومت علیه اسرائیل اینگونه است.

ارتش یمن در واکنش به جنایت‌های ائتلاف سعودی، بیست و سوم شهریور تأسیسات نفتی آرامکو را هدف گرفت.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت که این عملیات باعث شده تا نیمی از تولید نفت عربستان متوقف شود.

نظر شما