شناسهٔ خبر: 35414758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خراسان شمالی از نبود نردبان آتش‌نشانی و خودرو پشتیبان آب‌رسانی رنج می برد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بجنورد گفت: متاسفانه علی‌رغم پیگیری متعددی که درباره خرید نردبان آتش نشانی و همچنین خودرو پشتیبان آب‌رسانی صورت گرفته اما همچنان خراسان شمالی از نبود این دو رنج می برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، مجید گریوانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران خراسان شمالی اظهار داشت: خراسان شمالی تنها استانی است که خودروی پشتیبان آبرسان ندارد.

وی با بیان اینکه تانکر آبرسانی یکی از نهادهای استان 10 سال است که در پارکینگ خاک می‌خورد، افزود: علی‌رغم اینکه تانکر آبرسانی یکی از نهادهای استان ده سال است که در پارکینگ خاک می‌خورد و بلااستفاده است اما آتش‌نشانی مرکز استان از عدم وجود خودروی پشتیبانی آبرسانی رنج می برند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بجنورد با اشاره به فعالیت 5 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر، خاطرنشان کرد: با توجه به استانداردهای جهانی مسافتی و جمعیتی هر شهر به جهت وجود ایستگاه های آتش‌نشانی، شهر بجنورد همتراز با استاندارد جهانی است به طوری که به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش‌نشانی فعال است اما از لحاظ بُعد مسافتی تنها در شهرک فرهنگیان با مشکل روبه‌رو هستیم.

گریوانی مدت زمان رسیدن ناوگان آتش‌نشانی به محل حادثه را پنج دقیقه عنوان کرد و بیان داشت: از زمان تفهیم آدرس تا رسیدن ناوگان آتش نشانی به محل حادثه 5 دقیقه زمان می برد اما این عدد در خصوص شهرک فرهنگیان 7 دقیقه است که امیدواریم با تعیین و تکلیف زمین مورد نظر جهت احداث ایستگاه آتش نشانی، تا پایان سال 99 شاهد فعالیت ایستگاه آتش نشانی در شهرک فرهنگیان بجنورد باشیم‌.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بجنورد با انتقاد از عمر بالای ناوگان خودرویی و استهلاک آن‌ها ادامه داد: تمام تجهیزات آتش نشانی مرکز استان به قبل از سال 85 بر می‌گردد به طوری که از سال 84 هیچ گونه کمکی از سوی وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران آتش نشانی بجنورد نشده است اما با این وجود با تلاش و همت نیروهای فداکار آتش‌نشان هیچ گونه خللی در امر امداد رسانی ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 100 میلیون تومان به تجهیزات و ابزارهای آتش نشانی مرکز استان خسارت وارد شده است، اضافه کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی هیچگونه کمک و اعتباری از دستگاه‌های اجرایی و وزارت‌خانه‌ها دریافت نمی‌کند و تنها از طریق پرداخت بهای خدمات شهری توسط شهروندان خود را سرپا نگه‌می‌دارد ضمن اینکه برای به‌روز‌رسانی 17 دستگاه خودروی این مرکز و خروج ناوگان آتش نشانی مرکز استان از حالت فرسودگی به 5 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

گریوانی در پایان با اشاره به برگزاری دوره‌های داوطلبانانه آتش نشانی برای شهروندان افزود: بعد از گذشت 10 سال برای نخستین بار 140 نفر از شهروندان با رنج سنی 15 تا 60 سال به صورت رایگان مدرک آتش‌نشان داوطلب را از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان بجنورد دریافت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما