شناسهٔ خبر: 35413667 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

قرقاش: هدف ائتلاف باز پس‌گیری یمن از حوثی‌هاست!

باشگاه خبرنگاران جوان

وزیر مشاور در امور خارجه امارات در اظهاراتی که نشان‌دهنده دخالت آشکار ابوظبی در یمن است، هدف تجاوز به این کشور را باز پس‌گیری یمن از

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات، در اظهاراتی مداخله‌جویانه با حمایت کامل از عربستان و اهداف ائتلاف متجاوز در حمله به یمن گفت هدف این ائتلاف باز پس‌گیری یمن از نیروهای مردمی انصارالله است!

او گفت: امارات با عربستان درباره هدف اصلی ریاض در یمن یعنی باز پس گیری کشور یمن از حوثی‌ها (نیروهای انصارالله) موافق است و اتفاق نظر دارد.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات در مصاحبه با الشرق الاوسط مدعی شد هدف نهایی همه در یمن، پایان دادن به جنگ است، اما این مسئله به فراهم کردن محیط و بستر امن در منطقه منوط است.

قرقاش افزود: ما معتقدیم باید رویارویی واقعی در گفتگو‌ها فقط علیه حوثی‌ها (انصارالله) باشد و نباید هدف، دور کردن طرف‌های جبهه‌ای باشد که با حوثی‌ها (انصارالله) درگیر است؛ چه این طرف‌ها از مسئولان یمنی به ریاست عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) باشند و یا دیگر گروه‌ها در ساختار یمن باشند که به اهداف راهبردی پایبند هستند.

او در ادامه این مصاحبه گفت: امارات بخشی از ائتلاف (متجاوز به یمن) است و ما معتقدیم که باید پایان دادن به جنگ در یمن فقط برای پایان جنگ نباشد؛ بلکه باید با فراهم کردن فضای راهبردی برای ثبات و امنیت در منطقه همراه باشد. خطری که امنیت عربستان را تهدید کند مانند حمله به تأسیسات نفتی، آن را تهدیدی راهبردی برای خود و منطقه می‌دانیم.

وی در پایان خواستار انجام تحقیق فراگیر و شناسایی مسئول عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان شد؛ این در حالی است که نیروهای مسلح یمن خود مسئولیت این حمله خسارت‌بار به عربستان را بر عهده گرفته‌اند و آن را پاسخی به ادامه تجاوزات ائتلاف خواندند.

نظر شما