شناسهٔ خبر: 35413600 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

با تصمیم فدراسیون بین‌المللی

جودو ایران تعلیق شد

فدراسیون بین‌المللی جودو روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای جودوی ایران را تعلیق کرد.فدراسیون جهانی دلیل تعلیق جودوی ایران را بی توجهی به منشور المپیک و دخالت مسائل سیاسی در ورزش عنوان کرده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

فدراسیون جهانی جودو رسما اعلام کرد که فدراسیون جودو ایران را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش آفتاب‌نیوز و براساس گزارش رسانه‌ها؛ فدراسیون جهانی جودو به خاطر ماجرای سعید مولایی، جودوکار ایرانی در مسابقات جهانی توکیو فدراسیون جودوی ایران را تعلیق کرد.

جودو ایران تعلیق شد

در این بیانیه آمده است که با توجه به تلاش‌ ایران برای اجتناب از مسابقه با حریفان اسرائیلی، این فدراسیون تصمیم گرفته که ایران را تا اطلاع ثانوی از شرکت در مسابقات بین‌المللی تعلیق کند.

به نوشته یورونیوز، فدراسیون بین‌المللی جودو گفته است این تصمیم به دلیل اتفاقات مربوط در مسابقات جهانی جودوی امسال در توکیو اتخاذ شده است. براساس ادعاهای مطرح شده در این بیانیه، فدراسیون جهانی در جریان این رقابت‌ها مطلع شده است که سعید مولایی جودکار وزن منفی ۸۱ کیلوگرم ایران بنا بر دستور فدراسیون جودوی ایران ناچار شده از مسابقه کنار بکشد تا با «ساگی موکی» حریف اسرائیلی روبرو نشود.

فدراسیون جهانی جودو گفته است این اقدام در مغایرت با نامه‌ای است که فدراسیون جودوی ایران در ماه مه گذشته به این نهاد بین المللی فرستاده است و در آن قید کرده است: «فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران کاملا به چارچوب المپیک و اصول غیرتبعیض‌آمیزش احترام می گذارد و به طور کامل از آن پیروی خواهد کرد.»

در این بیانیه، عمل ایران «نقض جدی و فاحش» اساسنامه فدراسیون جهانی جودو و اصول و اهداف آن و زیرپا گذاشتن قوانین اخلاقی این فدراسیون جهانی و همچنین منشور المپیک خوانده شده است.

مهلت ۲۱ روزه ایران برای اعتراض به تعلیق جودو

به نوشته خبرگزاری ایسنا، هر چند بر اساس اعلام فدراسیون جهانی، جودوی ایران از امروز تعلیق شده و این موضوع قابلیت اجرا پیدا کرده است اما این حکم هنوز به تایید نهایی نرسیده و کمیته انضباطی فدراسیون جهانی در این‌باره و مدت زمان محرومیت، تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی جودو، ایران ۲۱ روز فرصت دارد نسبت به تعلیق خود به دادگاه حکمیت ورزش(CAS) اعتراض کند.

برچسب‌ها:

نظر شما