شناسهٔ خبر: 35413513 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی تاکید کرد:

تسهیل شرایط فعالیت تجار ایران و ترکیه / آمادگی داریم مناسبات تجاری ۲ کشور توسعه یابد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در ملاقات با وزیر انرژی جمهوری ترکیه و رییس ترکیه ای بیست و هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، ضمن اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از افزایش حجم تجارت بین دو کشور، بر تمرکز امور تجارت خارجی در سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، حسین مدرس خیابانی در بیست و هفتمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه بیان کرد: تلاش‌های دولت‌های دو کشور در کمک به بخش خصوصی متبلور می‌شود و همه توافق‌ها برای بهره‌مند شدن بخش خصوصی دو کشور است.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، امور تجارت خارجی و دبیرخانه پیگیری مشکلات تجارت خارجی کشور را در سازمان توسعه تجارت ایران متمرکز کرده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی از همکاریهای نمایشگاهی بین ایران و ترکیه، و همکاری‌های صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک توسعه صادرات ایران با اگزیم بانک ترکیه استقبال کرد و اظهار داشت طرح های اجرایی ویژه ای برای این همکاری ها در نظر گرفته شده است.

مدرس خیابانی ضمن آنکه خواستار تقویت رایزنان بازرگانی دو کشور شد، اظهار داشت: توافقات تجاری دو کشور تحت تاثیر مواضع مشترک خوب سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در آنکارا، می‌تواند در رفع موانع تجاری گذشته دو کشور و توافقات جدید و نیز سرعت بخشیدن به اجرایی شدن توافقات بسیار موثر باشد.

گفتنی است، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ٢٦ و ٢٧ شهریور ماه بیست و هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به ریاست محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران و فاتح دونمز وزیر انرژی ترکیه در آنکارا برگزار می‌شود.

نظر شما