شناسهٔ خبر: 35413484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار میامی:

۴۰۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی میامی هستند

میامی - فرماندار میامی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی شهرستان دارای سه هزار و ۹۱۲ عضو فعال است، گفت: این تعداد عضو، از ابتدای سال‌جاری ۱۱ هزار نسخه کتاب امانت گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ملایری ظهر چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی میامی به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه ۱۱ هزار کتاب از ابتدای سال جاری تا آغاز شهریورماه در شهرستان توسط همشهریان به امانت‌گرفته شده است، تأکید کرد: میامی دارای حدود چهار هزار عضو کتابخانه عمومی است که بخش عمده‌شان در روستاها زندگی می‌کنند.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه بر پایه درجه‌بندی جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه عمومی میامی از درجه هفت به شش ارتقا یافته است.

فرماندار میامی در ادامه با بیان اینکه در بخش کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: باید با حفظ وضعیت موجود برای توسعه کتابخانه‌ها اقدام شود و از سوی دیگر خیران کتابخانه ساز افرادی خاص و هدایت‌شده از محل خاص با نیت خالص هستند لذا باید از ظرفیت آنان نیز در میامی بیشتر استفاده شود.

ملایری در خاتمه گفت: کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان نهادی اجتماعی و فرهنگی، برای پژوهش، تحقیق و غنی‌سازی اوقات فراغت افراد جامعه فعالیت می‌کنند.

نظر شما