شناسهٔ خبر: 35413362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات والفجر۸ در حاشیه رودخانه تجن ساری بازسازی می‌شود

ساری - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت که همزمان با هفته دفاع مقدس، عملیات والفجر۸ به مدت سه شب در حاشیه رودخانه تجن ساری بازسازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، عملیات والفجر ۸ در تاریخ بیستم بهمن ۱۳۶۴ در منطقه‌ جنوبی عراق به منظور تصرف شبه جزیره‌ فاو و کسب یک برتری سیاسی به‌طور مشترک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و با رمز " یا فاطمه الزهرا (س) " اجرا شد و در تاریخ بیست‌ و نهم فروردین ۱۳۶۵ با تصرف شبه جزیره‌ فاو پایان پذیرفت.

 لشکر ویژه ۲۵ کربلای مازندران میدان دار عملیات والفجر۸ و فاتح فاو بود و پرچم گنبد امام رضا(ع) با دستان رزمندگان این لشکر بر فراز مناره فاو به اهتزاز درآمد. مهم‌ترین ویژگی لشکر۲۵ کربلا در عملیات والفجر۸، ادغام یک تیپ زرهی و یک تیپ پیاده با این یگان و تبدیل‌آن به لشکر ویژه ۲۵ کربلا بود. از آنجایی که این لشکر بیش از یک سال در هورالهویزه مستقر بود و عملیات‌های آفندی و پدافندی متعددی انجام داده و از آمادگی رزمی بسیار بالای آبی ـ خاکی برخوردار بود، فرمانده کل سپاه پاسداران در طرح عملیات والفجر۸ حساس‌ترین مأموریت این عملیات را به این لشکر واگذار کرد.
سردار عبدالله ملکی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران ضمن اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس در مازندران ، افزود: امسال همزمان با سی و نهیمین سالگرد پیروزی هشت سال دفاع مقدس، سه هزار عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس  استان مازندران برگزار می شود.

سی و یکم شهریور تا هفتم مهر ماه در تقویم رسمی هفته دفاع مقدس نام دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در این نشست خبری آمادگی ، نمایش اقتدار نیروهای مسلح  و انتقال تجربیات ایستادگی و مقاومت مقابل ظلم و سلطه را محور همه برنامه های هفته دفاع مقدس استان معرفی کرد و گفت : قدرت ولی فقیه و روحیه بصیرتی عاشورایی همواره عامل اصلی پیروزی و ایستادگی ملت ایران مقابل دشمنان بوده و است.

وی با اعلام اینکه به رغم اینکه مردم مشکل اقتصادی زیادی دارند و فشار های سختی را به دلیل کاهش  قدرت خرید  تحمل می کنند، افزود: ملت ایران برای حفظ آبرو  نظام  و خون شهدا همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه مسلمین جهان هستند.

ملکی سالگرد حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس ملت ایران اسلامی را بهانه ای برای قدرشناسی از افتخارآفرینان این ملت توصیف کرد و ادامه داد: به همین منظور در نخستین روز از هفته دفاع مقدس یعنی سی و یکم شهریور رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در شهرهای ساری، بابلسر، بهشهر، سوادکوه، قائمشهر، محمودآباد، چالوس و  بابل برگزار می شود.

وی ، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا و ۸۴ یادمان شهدای گمنام ، دیدار با ۸۰۰ خانواده شهدا، آزادگان ،ایثارگرو جانباز ، برگزاری یادواره یکهزار و ۴۸ شهید شهرستان آمل ، اعزام فرماندهان  و پیشکسوتان هشت سال جنگ تحمیلی به مدارس به عنوان روایان ایستادگی و جانبازی با هدف خاطره گویی ، قصه گویی ارزش های دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان ، یادواره های شهدای محله ،آبرو محله و همایش تجلیل از پیشکسوتان نیروهای مسلح  را از ویژه برنامه های این هفته در مازندران اعلام کرد.

شب نشینی در بهشت

ملکی همچنین از برگزاری برنامه " شب نشینی در بهشت" به مدت هفت شب در بابلسر به عنوان یکی دیگر از ویژه برنامه های امسال گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مازندران یاد کرد و گفت: امسال سپاه پاسداران میزبان نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس است و به همین دلیل  سخنرانی قبل از خطبه توسط فرماندهان و پیشکسوتان سپاه در شهرستان های استان برنامه ریزی شده است.

وی برگزاری همایش تجلیل از نقش زنان در تربیت فرزندان توسط کمیته اموربانوان و نشست بصیرتی و روشنگری توسط پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر استان  را از دیگر برنامه اعلام کرد و افزود:  ترویج فرهنگ عاشورایی از  محورهای  همه برنامه ها است.

ملکی برگزاری فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس در بند نسوان زندان ساری را یکی دیگر  از ویژه برنامه های این هفته اعلام کرد و گفت که شعار امسال ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس  «ما پیروزیم» است .

روزشمار هفته دفاع مقدس 

ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس کشور هم روز شمار این هفته را به شرح زیر اعلام کرد:

- یکشنبه سی و یکم شهریور روز قدرت توانمندی اقتدار نیروهای مسلح.

- دوشنبه یکم مهر "دانش پژوهی، معرفت، جوانان، سربازان".

- سه شنبه  دوم مهر "رونق تولید، حمایت مردمی، خودباوری".

- چهارشنبه سوم مهر "بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری، دفاع همه جانبه".

- پنجشنبه چهارم مهر روز "شهیدان، جانبازان، آزادگان،فخرآفرینان".

- جمعه پنجم مهر " معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی".

- شنبه ششم مهر  "رزمندگان، حماسه آفرینان،جهادگران".

- یکشنبه هفتم مهر روز " فرماندهان شهید"  .

۶۹۹۰/۱۶۵۴

نظر شما