شناسهٔ خبر: 35413334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رنجبرزاده:

طرف های برجام با تهدید و تحریم راه به جایی نمی برند

عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اروپایی ها از تعهدات خود شانه خالی کنند ماهم به تناسب عقب‌گرد می‌کنیم و در مسیر اقتدار کشور و برگشت به دستاوردهایی که محصول ۱۰ها هزار شهید است، قرار می گیریم.

صاحب‌خبر -

اکبر رنجبر زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها،گفت: در مکتب عاشورا "هیهات منا الذله" را سرلوحه همه برنامه های نظام جمهوری اسلامی قرار داده ایم و زیر بار ظلم، ذلت، خواری و فشار زورگویی این کشور نرفته و نمی رود

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ضمن رعایت تمام اصول دیپلماسی، رعایت قوانین و قواعد بین المللی هر کجا دولتی، حکومتی، جریانی مانند آمریکایی ها بخواهند خارج از چارچوب منطق، اصول و قوانین و قواعد بین‌المللی بر ما چیزی را تحمیل کنند، قطعا نمی پذیریم.

رنجبرزاده با تاکید براین که باتوجه به فرمایش رهبری با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد، ادامه داد: اگر آمریکایی ها با ابزارهای تهدید و تحریم برای تسلیم شدن فشار بیاورند هرگز موفق نخواهند شد و ما به دنبال تسلیم شدن نیستیم بلکه مقابله به مثل می‌کنیم. اگر آنها از تعهدات خود شانه خالی کنند ماهم به تناسب عقب‌گرد می‌کنیم و در مسیر اقتدار کشور و برگشت به دستاوردهایی که  محصول 10ها هزار شهید، جانباز و دانشمندانی که ترور شدند، قرار می گیریم.

بیشتر بخوانید:

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با تاکید براینکه گام سوم را همانطور که آقای ظریف گفت محکم‌تر برداشتیم، مطرح کرد: مجلس شورای اسلامی پشتیبان این اقدام و حرکت دولت است و در معادلات بین‌المللی سفیر ما آقای ظریف هستند و محکم در میدان حضور دارند پشتیبان آنها هم ملت است که نماد آن هم مجلس شورای اسلامی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براین که مجلس شورای اسلامی کمک و پشتیبانی می کند از مسیری که خدشه ای به اقتدار جمهوری اسلامی وارد نشود و محکم بایستد، خاطرنشان کرد: دشمن باید بداند که ایران کشور چهل سال قبل نیست، ۴۰ سال رو به جلو و پیشرفت بودیم و برای این موقعیت هزینه داده‌ایم و آنها باید موقعیت و جایگاه جمهوری اسلامی را بپذیرند و جمهوری اسلامی با توجه به رفتارهای اروپایی ها گام چهارم را هم محکم برمی دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم توصیه کرد که  اروپایی ها در مسیر درست، اصولی، منطقی و صحیح دیپلماسی و تعهدات برجامی خودشان برگردند، آنها اگر برگردند به برجام، جمهوری اسلامی هم در مسیر و چهارچوب منطقی و اصولی در برجام حضور پیدا خواهد کرد ؛ ولی با تهدید، تحریم و فشارها راه به جایی نمی برند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تهدیدها را تبدیل به فرصت می کند، تصریح کرد: به فضل الهی در مسیر تقویت دستاورد های داخلی و تولید داخلی ما و تکیه بر توانمندی‌های جوانان کشورمان و باور اینکه می‌توانیم، از این موانع عبور کرده و  همه نقشه‌های آنها نقش بر آب خواهد شد./

پایان پیام

نظر شما